انتقاد از بودجه اندک دانشگاه بیرجند
کد خبر: 3755214
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰

انتقاد از بودجه اندک دانشگاه بیرجند

گروه اجتماعی - رئیس دانشگاه بیرجند گفت: بودجه دانشگاه بیرحند نسبت به سایر دانشگاه‌های هم تراز خود کمتر است و ما به عدم رشد بودجه دانشگاه بیرجند نسبت به دانشگا‌ه‌های هم تراز خود معترض هستیم.

میز افغانستان وزارت علوم در دانشگاه بیرجند تاسیس شود

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، احمد خامسان، رئیس دانشگاه بیرجند شب گذشته، 20 مهر در نشست رؤسای دانشگاه‌های خراسان جنوبی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: بزرگان استان فرهنگ و آموزش را برای توسعه استان مدنظر قرار دادند.

وی با بیان اینکه مدرسه شوکتیه بیرجند سابقه 110 ساله دارد، تصریح کرد: بزرگان این مرز و بوم برای اینکه جمعیت مهاجرت نداشته باشد بر آموزش تکیه کردند.

رئیس دانشگاه بیرجند افزود: آموزش عالی در استان به منظور تامین کادر دیگر دانشگاه‌های کشور نیست بلکه برای امنیت پایدار کشور است و تضعیف این آموزش عالی به معنای تضعیف تمام شهرستان‌های استان است.

خامسان تصریح کرد: سیاست کلی آموزش عالی کشور برخی مواقع نوعی تبیعض در دل خود دارد که این تبیعض بالاترین خسارت را به مؤسسات آموزش عالی کوچک می‌زند.

وی ادامه داد: باز بودن دست دانشگاه‌های رده یک کشور به نوعی موجب افت کیفیت دانشجو در دانشگاه‌های کوچک کشور شده و اگر پردیس‌های دانشگاه‌های بزرگ محدود شود شاید سایر دانشگاه‌های کوچک بهتر از گذشته شوند.

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه 1400 دانشجو در دانشگاه آزاد فردوس مشغول به تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های کشور به ماموریت گرا بودن التزام داشته باشند.

خامسان با بیان اینکه دانشگاه بیرجند سابقه 41 ساله دارد، اظهار کرد: افت در تحصیلات تکمیلی و فرسودگی وسایل آزمایشگاه‌ها یکی از مشکلات ما در دانشگاه بیرجند است.

وی افزود: تاکنون 84 نیروی دانشگاه بیرجند بازنشسته شدند و از امروز تا سال 1400 نیز 119 کارشناس خبره دانشگاه باید بازنشسته شوند.

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه 35 نیروی قراردادی داریم، گفت: اگر فکری به حال نیروی انسانی دانشگاه نشود ما نمی‌توانیم دانشگاه بیرجند را با 12 هزار دانشجو و 380 هیات علمی و 180 کارمند اداره کنیم.

خامسان بیان کرد: بودجه دانشگاه بیرحند نسبت به سایر دانشگاه‌های هم تراز خود کمتر است و ما به عدم رشد بودجه دانشگاه بیرجند نسبت به دانشگا‌ه‌های هم تراز خود معترض هستیم.

وی با بیان اینکه میز افغانستان وزارت علوم باید در دانشگاه بیرجند تأسیس شود، یادآور شد: بحث ایاب و ذهاب دانشجویان یکی از مشکلات مهم این دانشگاه است که باید حل شود.
انتهای پیام

captcha