میراث معنوی؛ موتور محرک گردشگری مذهبی زنجان
کد خبر: 3755656
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱

میراث معنوی؛ موتور محرک گردشگری مذهبی زنجان

گروه فرهنگی ــ مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: این استان میراث معنوی ارزشمندی را در خود جای داده که برای توسعه گردشگری مذهبی باید از آن‌ها استفاده کرد.

میراث معنوی موتور محرک گردشگری مذهبی زنجانیحیی رحمتی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: استان زنجان جاذبه‌های گردشگری و میراث معنوی ارزشمندی را در خود جای داده است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به دسته زینبیه و حسینیه اعظم زنجان، امامزاده سید ابراهیم(ع) و بقعه قیدار نبی اشاره کرد.
وی به اهمیت آثار ثبت شده اشاره کرد و گفت: وقتی یک اثر در فهرست آثار ملی قرار می‌گیرد، در شکل‌گیری فرهنگ و کالبد آن منطقه نقش داشته و بازگوکننده افکار، عقاید، رفتارها و منش مردمان آن دیار است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ادامه داد: از طرف دیگر ثبت آثار در فهرست جهانی نیز نشان از اهمیت آن در شکل‌گیری تمدن و تاریخ بشری دارد و از این رو شناخت آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
این مسئول با اشاره به اینکه دسته حسینیه اعظم زنجان در فهرست آثار معنوی قرار گرفته است، تصریح کرد: اکنون شاهد این هستیم که عزاداری این دسته به یک الگو تبدیل شده و به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم در حوزه گردشگری مذهبی به‌شمار می‌رود.
رحمتی یادآور شد: برای رونق گردشگری مذهبی، باید سایر بسترها از جمله مراکز اقامتی، فعالان صنایع دستی و بازار و برخی امروز رفاهی نیز در مناسبت‌های مذهبی فعالیت خود را پر رنگ‌تر کنند.
انتهای پیام 
captcha