اوقاف برای واگذاری زمین مسکن‌های نیازمندان پیش‌قدم شود
کد خبر: 3755868
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱

اوقاف برای واگذاری زمین مسکن‌های نیازمندان پیش‌قدم شود

گروه سیاست و اقتصاد- مدیرعامل انجمن خیران مسکن‌ساز کشور گفت: اوقاف ظرفیت خوبی برای کمک به ساخت مسکن برای محرومان دارد و باید نسبت به واگذاری زمین در این حوزه اقدام کند.

اوقاف برای واگذاری زمین مسکن‌های نیازمندان پیش‌قدم شودبه گزارش ایکنا از زنجان، کیومرث سلگی یکشنبه 22 مهرماه در جلسه دیدار هیئت امنای انجمن خیران مسکن‌ساز استان زنجان با استاندار اظهار کرد: اوقاف و امور خیریه باید در واگذاری زمین برای احداث مسکن نیازمندان کمک کند.
وی با اشاره به اینکه مسکن، کالایی گران‌قیمت محسوب می‌شود و فعالیت در این حوزه با فعالیت در حوزه‌های بهداشتی و درمانی بسیار متفاوت است، عنوان کرد: از این‌رو برای اینکه خانواده‌ای صاحب مسکن شود همه هم ارگان‌ها و دستگاه‌ها و هم خیران باید دست به دست هم دهند.
سلگی با بیان این‌که انجمن خیران مسکن‌ساز در همه استان‌ها وابسته و تحت حمایت بنیاد مسکن و حساب 100 امام است، عنوان کرد: خو شبختانه در استان زنجان تا به امروز خدمات قابل توجهی ارائه شده است و امیدواریم که فعالیت‌ها با همین روند و با محوریت خیران ادامه یابد.
این مسئول تصریح کرد: اوقاف و امور خیریه از پتانسیل خوبی برای مسکن‌دار شدن قشر محروم برخوردار است. به همین‌خاطر باید تفاهم‌نامه‌ای که بین این دستگاه و انجمن خیران مسکن‌ساز وجود دارد بیشتر مورد توجه قرار گرفته و بیش از پیش عملیاتی شود تا شهرستان‌هایی که فاقد اراضی راه و شهرسازی است، از ساخت مسکن برای قشر کم‌برخوردار عقب نماند.
 انتهای پیام
captcha