اعلام آمادگی ۳۶ موکب در ایام اربعین/ مشکل جدی در اعزام اتباع به پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 3756247
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۷

اعلام آمادگی ۳۶ موکب در ایام اربعین/ مشکل جدی در اعزام اتباع به پیاده‌روی اربعین

گروه فعالیت‌های قرآنی - مسئول امور شهرستان‌ها و اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان گفت: بعضی موکب‌ها از استان به سمت عراق خارج و بعضی در چند روز آینده خارج می‌شوند.

اعلام آمادگی ۳۶ موکب در ایام اربعین/  مشکل جدی در اعزام اتباع به پیاده‌روی اربعین 

به گزارش ایکنا از کرمان، علی متقی جعفری، مسئول امور شهرستان ها و اربعین ستادبازبازسازی عتبات عالیات استان، ۲۳ مهر در جلسه ستاد اربعین با بیان اینکه از ۳۷ موکب ثبت نامی، یک موکب انصراف داده و ۳۶ موکب اعلام آمادگی کردند، گفت: بعضی موکب ها از استان به سمت عراق خارج و بعضی در چند روز آینده خارج می شوند.

وی افزود: این موکب ها دو برابر سهمیه یعنی بیش از ۶۰ هزارنفر در بخش اسکان و در تغذیه، سه برابر در نظر گرفته شده و قریب ۳ هزار خادم بانو و آقا اعزام می شوند و در حالیکه پارسال با تعداد کمتر موکب برای ۱۵۰۰ نفر ویزای رایگان گرفتیم اما امسال تاکنون فقط توانستیم ۱۳۰۰ ویزای رایگان برای موکب ها تهیه کنیم.

متقی گفت: امسال عراق در دقیقه ۹۰ اعلام کرده که ورود گوشت قرمز و سفید حتماً باید با مجوز بهداشت باشد در حالیکه بخشی از موکب های ما الان در مرز و بخشی بین راه هستند و الان فرصتی برای این کار نیست لذا دامپزشکی استان در این زمینه تدبیری کند.
 مشکل جدی در اعزام اتباع به پیاده‌روی اربعین
حمید شمس الدینی، مدیرکل امور اتباع استان هم با اشاره به اینکه جمعیتی هزار نفره متقاضی اعزام به اربعین هستند اما تاکنون حتی یک دفترچه هم از ناجا به ما واصل نشده و فقط تا ۲۹ مهر فرصت باقی است؛ گفت: با این وضعیت امسال با مشکل جدی در اعزام اتباع مواجه هستیم زیرا تمام اتباع باید روند مربوطه را طی کنند.

captcha