سهم قرآن از موقوفات سیستان و بلوچستان؛ تنها یک درصد
کد خبر: 3756303
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷

سهم قرآن از موقوفات سیستان و بلوچستان؛ تنها یک درصد

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: سهم موقوفات با نیات مرتبط با قرآن در استان تنها یک درصد است که مدیریت اوقاف استان به دنبال آن است تا علاوه بر افزایش عددی، توجه خیرین را در خصوص احیا و ساخت و ساز این موقوفات که بیشتر به صورت زمین مسکونی و تجاری است، جلب کند.

مرتضی کوچکی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌ و بلوچستان، گفت: سهم موقوفات با نیات مرتبط با قرآن در استان تنها یک درصد است که مدیریت اوقاف استان به دنبال آن است تا علاوه بر افزایش عددی، توجه خیرین را در خصوص احیا و ساخت و ساز این موقوفات که بیشتر به صورت زمین مسکونی و تجاری است، جلب کند.
وی اظهار کرد: در حال حاضر، شهرستان زاهدان ۴۰ موقوفه قرآنی دارد که از این تعداد ۳۵ مورد دارای متولی و ۵ مورد در مدیریت اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان زاهدان است.
رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: روز گذشته دو مورد از موقوفات قرآنی مزبور طی عقد تفاهم نامه‌ای با جامعة القرآن استان، جهت انجام برنامه‌های قرآنی واگذار شد.
وی بیان کرد: در قبال این قرارداد بخشی از طرح تربیت حافظان قرآن کریم و سایر برنامه‌های قرآنی اوقاف از جمله ترویج فرهنگ قرآنی، برگزاری مسابقات قرآن و تربیت مربی قرآنی با همکاری این مؤسسه انجام می‌شود.
کوچکی افزود: علی‌رغم نیاز شدیدی که نسبت به وقف قرآنی در استان وجود دارد، بسیاری از این موقوفات به‌صورت زمین هستند، بنابراین نیاز به واقف و سرمایه‌گذارانی داریم که این موقوفات را به بهره‌برداری برسانند.

انتهای پیام

captcha