دوستی با یک حافظ قرآن زمینه‌ساز قرار گرفتن من در وادی قرآن شد
کد خبر: 3756364
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱

دوستی با یک حافظ قرآن زمینه‌ساز قرار گرفتن من در وادی قرآن شد

گروه فعالیت‌های قرآنی- طاهره نائبی موحد من در دوران تحصیلی از یکی دانش آموزان بازیگوش کلاس بودم، افزود: در سن 13 سالگی یکی از همکلاس هایم که حافظ قرآن بود، کمی اذیت کردم که باعث عذاب وجدان برای من شد اما همین امر موجب دوستی من با او و عامل انگیزه و تشویق من به سمت حفظ قرآن شد.

دوستی با یک حافظ قرآن زمینه‌ساز قرار گرفتن من در وادی قرآن شد

به گزارش ایکنا از کردستان، قرآن کریم کتابی که منشاء هدایت انسان به سوی نور بوده و شالوده تمام مباحث مربوط به خودشناسی، انسان شناسی و دنیا شناسی است که در مسیر قرآن قرار گرفتن ضمن اینکه فرد را از هر گونه لغزش و خطا باز می دارد آثار وبرکات بسیار زیادی در زندگی فردی و اجتماعی فرد دارد.
طاهره نائبی موحد، یکی از حافظان و قاریان برگزیده کشوری بود که تاکنون توانسته در مسابقات قرآنی و در رشته‌های مختلف قرآنی موفق به کسب جایگاه برتر کشوری و استانی شده است و تمام موفقیت‌های زندگی خود را مدیون همراه شدن با قرآن می داند و در مسابقات سراسری قران موفق به کسب رتبه دوم رشته حفظ شده است که در این راستا با وی گفتگویی داشته ایم که در ادامه بیان خواهد شد.
طاهره نائبی موحد در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان اظهار کرد: از سن پنج سالگی کار یادگیری روخوانی و روانخوانی قرآن کریم را با تشویق خانواده ام آغاز کردم و در این سال ها نیز موفق به حفظ جزء سی قرآن کریم شدم.
وی با اشاره به اینکه من در دوران تحصیلی از یکی دانش آموزان بازیگوش کلاس بودم، افزود: در سن 13 سالگی یکی از همکلاس‌هایم که حافظ قرآن بود، کمی اذیت کردم که باعث عذاب وجدان برای من شد اما همین امر موجب دوستی من با او و عامل انگیزه و تشویق من به سمت حفظ قرآن شد.
9 ماه و 10 روز کل قرآن را حفظ کردم
این حافظ قرآن بیان کرد: از طریق دوستم با موسسه جامعه القرآن استان قم آشنا شدم و با تشویق پدر و مادرم در کلاس‌های حفظ این مؤسسه ثبت‌نام کرده و در مدت 9 ماه و 10 روز موفق به حفظ کل قرآن شدم.
وی با اعلام اینکه با تشویق های پدر و مادرم در سن 15 سالگی کار قرائت قران را به صورت تخصصی آغاز کردم و در نزد اساتید همچون استاد توفیق، جمالی و نظری کار قرائت قران را به صورت تخصصی در استان های قم و تهران آغاز کردم و در این راه هم موفقیت های به دست آوردم.
200 رتبه برتر مسابقات قرآنی را دارم
نائبی موحد افزود: از سال 85 من حضور در مسابقات قران در رشته های حفظ، ترتیل و قرادت را آغاز کردم و تاکنون موفق به کسب 200 رتبه برتر کشوری در مسابقات قرانی شده ام که همین امر در سایه دوستی من با قرآن بوده است.
وی به کسب رتبه های برتر قران خود اشاره کرد و افزود: کسب رتبه برتر در رشته حفظ کل قران، کسب رتبه برتر در مسابقات قرآنی اوقاف، کسب رتبه اول رشته حفظ در مسابقات دانشجویی، کسب رتبه دوم حفظ کل مسابقات قرآنی دانش آموزی، کسب رتبه اول ترتیل مسابقات دانشجویی کشور، رتبه اول حفظ 20 جزء مسابقات اوقاف و دانشجویی، رتبه اول حفظ 20 جزء و ترتیل و قرائت مسابقات سپاه کشور، و... از جمله موفقیت های من در مسابقات قرانی بوده است.
تثبیت حفظیاتم عامل انگیزه من برای شرکت در مسابقات قرآن است
این حافظ قرآن به انگیزه شرکت در مسابقات قرانی خود اشاره کرد و گفت: بیشتر حافظان برای تثبیت و مرور حفظیات خود در مسابقات قرآنی شرکت می کنند چرا که برای یک حافظ قرآن آرزو است که بتواند بدون نگاه کردن به قرآن بتواند قران را به نحو احسن تلاوت کند.
وی به آثار و برکات حفظ قرآن در زندگی شخصی اش اشاره کرد و گفت: من 15 سال است که با کتاب آسمانی و نور الهی مأنوس شده ام و همین امر زمینه موفقیت من را در زندگی شخصی و تحصیلی فراهم کرده است و امروز موفقیت های من در بخش های مختلف من را تبدیل به یک الگو برای سایر افراد خانواده ام کرده است و بیشتر اطرافیانم با من مشورت می کنند که همین امر هم به برکت قران بوده است.
نائبی موحد به رشته حصیلی خود اشاره کرد و افزود: من دارای مدرک تحصیلی کارشناس ارشد الهیات دانشگاه مذاهب اسلامی تهران هستم که رشته تحصیلیم باعث انس بیشتر گرفتن من با قرآن شده است.
آرزو دارم پسرم قرآن را الگوی زندگی خود قرار دهد
وی با اشاره به اینکه همسرم از خود من بیشتر دارای اخلاق قرآنی بوده و همواره حامی و پشتیبان من برای حضور درمسابقات قرآنی بوده است، اعلام کرد: ثمره زندگی شیرین ما یک فرزند پسر 9 ماهه است که آرزو دارم با قرآن مأنوس شده و قرآن را الگوی زندگی خود قرار دهد.
این قاری قرآن با اشاره به تلاوت های روزانه خود در زندگی شخصی اش بیان کرد: من به طور متوسط در طول روز بین یک تا پنج جزء قرآن را هر روز تلاوت می کنم.
نائبی موحد ادامه داد: ما باید با استفاده از ترجمه مفاهیم قرآن کریم و مطالعه روزانه آن نهایت تلاش خود را برای درک مفاهیم قرآن به کار ببندیم تا بتوانیم از طریق آن قرآن را در زندگی خود جاری و ساری کنیم.
وی به سایر موفقیت‌های خود اشاره کرد و افزود: من در حال حاضر در رشته والیبال مربی هستم البته وارد هیچ تیم و مسابقه‌ای در این بخش نشده‌ام.
این حافظ قرآن به شرکت در کلاس‌های شعر استاد خالقی اشاره کرد و یادآور شد: من به کمک این استاد موفق به شعرسرایی شده‌ام و یکی از شعرهای من در مورد «امام زمان» در مسابقات فرهنگی دانشجویی رتبه برتر جشنواره را کسب کرد.
انتهای پیام

captcha