بی‌توجهی به مباحث علمی؛ مشکل اساسی در حوزه صنعت
کد خبر: 3756407
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷

بی‌توجهی به مباحث علمی؛ مشکل اساسی در حوزه صنعت

گروه اجتماعی - معاون هماهنگی و امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار قم گفت: یکی از مشکلات اساسی در حوزه صنعت، بی‌توجهی به مباحث دانشی و علمی است.

مشکل اساسی صنعت، بی‌توجهی به مباحث علمی استبه گزارش ایکنا از قم، مهرداد غضنفری، معاون استاندار قم صبح امروز، 24 مهر با حضور در هیئت رئیسه دانشگاه قم عنوان کرد: یکی از خواسته‌های  دولت و استان از حوزه صنعت، ارتباط با دانشگاه است و این ارتباط باید بیش از پیش تقویت شود تا هم پژوهش‌های دانشگاهی به ثمر بنشینند و هم صنعت کشور توسعه و پیشرفت خوبی داشته باشد.
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی نسخه شفا بخش اقتصاد کشور است، گفت: یکی از فاکتورهای تحقق اقتصاد مقاومتی، اتکا به علوم دانش بنیان است.
معاون استاندار قم بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی در حوزه صنعت، بی توجهی به مباحث دانشی و علمی است و از طریق ارتباط صنعت و دانشگاه باید این مشکل رفع شود.
وی با بیان اینکه استان برای کمک اعتباری به دانشگاه، موانع قانونی و مالی دارد، ادامه داد: استانداری نمی‌تواند به مراکزی که بودجه ملی دارند، اعتباری تخصیص دهد و باید برای تقویت دانشگاه به اعتبارات ملی توجه شود.
غضنفری در خصوص تامین مواد اولیه غذایی دانشگاه قم تصریح کرد: با توجه به قیمت‌های بالای کالا، تهیه اقلام مصرفی و عرضه مستقیم کالاهای اساسی در استان قم بسیار راهگشا بوده و بر همین اساس می‌توان مواد اولیه غذایی مورد نیاز دانشگاه را از این طریق تامین کرد تا دانشگاه با مشکلات کمتری در این خصوص مواجه شود.
وی با اشاره به تولید برق از طریق انرژی خورشیدی در دانشگاه قم، اظهار کرد: دانشگاه قم با توجه به امکانات و پتانسیل‌های موجود می‌تواند برق مصرفی دانشگاه را از طریق انرژی خورشیدی تامین‌کند و همچنین تولید مازاد از این طریق می‌تواند درآمد زایی مناسبی را برای دانشگاه ایجاد کند.

انتهای پیام

captcha