رشته‌های تحصیلی مطابق با جنسیت و نیاز جامعه باشد
کد خبر: 3757287
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲

رشته‌های تحصیلی مطابق با جنسیت و نیاز جامعه باشد

گروه اجتماعی - امام جمعه اصفهان گفت: افراد مستعد و باهوش را باید به دانشگاه جذب کرد تا پس از فارغ‌التحصیلی کاملاً نیاز‌های جامعه را برطرف کنند، همچنین لازم است رشته‌های تحصیلی با جنسیت و نیاز جامعه تطابق داشته باشد.

رشته‌های تحصیلی مطابق با جنسیت و نیاز جامعه باشد

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از دفتر امام‌جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با جمعی از مسئولان بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی کشور و استان اصفهان با بیان اینکه مطلب اظهار کرد: مسئله اختلاط دختر و پسر به فتوای همه مراجع حرام است و همه ما به عنوان مسئول، باید زمینه را برای تحصیل دانشجویان فراهم کنیم، نه اینکه فضا به گونه‌ای باشد که دانشجویان از فضای علم و دانش دور شوند.
وی افزود: امروز استاد و فضای کافی در بسیاری از مقاطع دانشگاهی برای جداسازی دختر و پسر وجود دارد و می‌‌توان این کار را به مرور زمان انجام داد و اگر امکان جداسازی نیست، می‌توان نیمی از هفته را به آقایان و نیم دیگر را به بانوان دانشجو اختصاص داد.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه شما باید مصلحت دانشجویان را در نظر بگیرید، گفت: نمی‌توان فساد را کاملاً حذف کرد، اما وظیفه داریم زمینه فساد را برچینیم و فضا را به گونه‌ای آماده کنیم که این فضا، هدایتگر باشد؛ پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: یا علی! اگر یک نفر را بتوانی هدایت کنی بهتر است از اینکه همه عالم از آن تو باشد و همه را در راه خدا انفاق کنی.
وی با بیان اینکه بسیجی یعنی کسی که کمر همت را برای کار برای خدا بسته است، بیان کرد: فلسفه دانشگاه آزاد از ابتدا این بود که برای انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف همچون وزارتخانه‌ها و غیره نیروی انسانی متعهد و متخصص تربیت کند، اما امروز می‌بینیم که بسیاری از دانشگاه‌ها، هر دانشجویی را در هر رشته‌ای، حتی بدون در نظر گرفتن استعداد فرد و نیاز کشور جذب کرده و از او پول می‌گیرند تا درس بخواند.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه دانشگاه، اداره کار نیست بلکه جایگاهی برای علم است، گفت: افراد مستعد و باهوش را باید به دانشگاه جذب کرد تا پس از فارغ التحصیلی کاملاً نیازهای جامعه را برطرف کنند، همچنین لازم است رشته‌های تحصیلی با جنسیت و نیاز جامعه تطابق داشته باشد.
انتهای پیام

captcha