دشمن مردم را هدف قرار داده است/ مجموعه‌های دینی و فرهنگی امیدآفرین باشند
کد خبر: 3757305
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴

دشمن مردم را هدف قرار داده است/ مجموعه‌های دینی و فرهنگی امیدآفرین باشند

گروه اجتماعی ـ قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه امروز دشمن امید و اعتماد مردم را هدف قرار داه و به دنبال القای ناکارآمدی نظام دینی است، گفت: مسئولان موظفند شبانه‌روز خود را وقف این ملت کنند و مجموعه‌های فرهنگی و دینی مردمی امروز این رسالت را بر دوش دارند تا دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای مردم تبیین کنند.

دشمن مردم را هدف قرار داده است/مجموعه‌های دینی و فرهنگی امیدآفرین باشند(آمــاده)

 

به گزارش ایکنا از خوزستان، نصرت‌الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در همایش بزرگ عاشوراییان انقلابی که امروز شنبه، 28 مهرماه در اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان برگزار شد، گفت: امسال چهل سالگی انقلاب اسلامی؛ این پدیده بی‌نظیر در عرصه بین‌الملل با یک جنگ تمام عیار ترکیبی نظام سلطه با محوریت آمریکای جهانخوار و ایادی آن در منطقه و متأسفانه استخدام شده‌های نظام سلطه از درون کشور از بین منافقین سلطنت‌طلبان قرین شده است.

وی با بیان اینکه امروز در این مقطع حساس و در گذر از این پیچ تاریخی سرنوشت اسلام ناب با سرنوشت جمهوری اسلامی گره خورده است، تأکید کرد: ما مسائل امروز را نباید از منظر تنگ نظرانه جناحی و سیاسی ببینیم. امام راحل می‌فرمایند: «هیچ فریضه ای در اسلام بالاتر از حفظ خود اسلام نیست». در ایام اربعین هستیم و به فرموده امام راحل، امام حسین(ع) برای حفظ اسلام شهید شد؛ یعنی قیام ایشان با نگاه به حفظ اسلام معنا می‌شود. از این رو امام معتقد بودند حال که حفظ اسلام بالاترین فریضه است، حفظ جمهوری اسلامی نیز از اعظم فرائض است.

لطفی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی بزرگداشت اربعین جایگاهی نداشت؛ بلکه سران وابسته به آمریکا و انگلیس در ایران با نمادهای دینی درافتادند و عزاداری را ممنوع کردند. امروز پیاده‌روی اربعین به برکت این نظام به راه افتاده و این نظام هم به برکت محرم و صفر شکل گرفته است. لذا این فرصت را غنیمت بشمارید.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به مقارنت چهل سالگی انقلاب اسلامی با جنگ ترکیبی نظام سلطه گفت: این موضوع را عادی نبینید. آمریکا و نظام سلطه از اسلام سیلی خورده‌اند. آنها نه با یک گروه، شخص و یا تفکر سیاسی بلکه با اسلام سرستیز دارند. تحلیل گران آمریکایی در سال 1979 میلادی که اوج انقلاب اسلامی بود از آینده آن اظهار نگرانی کردند. بعد از فروپاشی شوروی آمریکا خود را قدرت بلامنازع جهان اعلام کرد و امروز ایران اسلامی را مقابل خود می‌بیند از این رو با جنگ روانی امید و اعتماد مردم کشورمان را هدف گرفته و آنها را از آینده ناامید می‌کند. آنها با القای ناکارآمدی نظام دینی، زیر سؤال بردن دستاوردهای نظام یا تحریف و عادی جلوه دادن آن می‌خواهند مردم را از نظام جدا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دغدغه جوانان درباره آینده گفت: جوانان این دغدغه را دارند که آیا می‌شود از جنگ اقتصادی کمرشکن ماه‌های آتی، جنگ روانی و رسانه‌ای متمرکز بر اذهان جوانان با القای ناکارآمدی نظام بیرون آمد؟ یکی از ویژگی‌های جنگ نرم ایجاد فضای رعب و وحشت و بزرگ جلوه دادن توان دشمن از طریق ابزار رسانه است. امروز 300 شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان در راستای القای ناکارآمدی نظام اسلامی فعالیت می‌کنند. من و شما چه باید بکنیم؟ آیا وظیفه‌ای جز امیدآفرینی داریم؟

لطفی با بیان اینکه مردم اهواز همواره از آزمون‌های مختلف سربلند بیرون آمده‌اند، با اشاره به حادثه تروریستی 31 شهریور امسال و تشییع باشکوه پیکرهای شهدای این حادثه توسط مردم، گفت: آیا مردم باید امیدوار باشند یا مأیوس؟ آیا می‌توان وضعیت اقتصادی امروز کشور را مدیریت کرد؟ بله، مسئولان موظفند شبانه‌روز خود را وقف این ملت کنند و با تلاش و همفکری از این بحران عبور کنند. اگر اینگونه نکنند به اسلام و مردم خیانت کرده‌اند.

 قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی، نگاه ستاد بزرگداشت این مراسم، نگاه آیینی و یک جشن نیست؛ بلکه نگاه ستاد تبیینی و آیینی است. امروز دشمن به دنبال تحریف دستاوردها و القای ناکارآمدی است و با پررنگ جلوه دادن کاستی‌ها و سیاه نمایی در صدد امنیتی ساختن فضای کشور، مردم را هدف گرفته است.

وی با بیان اینکه دینی بودن، مردمی بودن و استکبارستیزی سه ویژگی نظام اسلامی است، گفت: امروز دشمن مردم را هدف قرار گرفته‌ است بنابراین باید دستاوردهای انقلاب اسلامی و کارنامه چهل ساله انقلاب را با ابزار هنر و به زیبایی برای نسل جوان تعریف و تبیین کرد و آنها را به آینده امیدوار ساخت.

لطفی در پایان سخنان خود تصریح کرد: ما از بی‌تدبیری‌ها، ضعف مدیریت‌هایی که به تدابیر مقام معظم رهبری عمل نکردند و با جان و دل به اقتصاد مقاومتی ورود نکردند و در مقام عمل با تهاجم فرهنگی مقابله نکردند متأسفیم؛ اینها باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: شما مجموعه‌های فرهنگی و دینی امروز بر دوش خود رسالتی دارید تا دستاوردهای انقلاب اسلامی را در توسعه فرهنگ  نماز، گسترش تشیع، بازیابی جایگاه مساجد، تجدید حیات معنوی و دینی و ترویج استکبارستیزی برای مردم تبیین کنید.

انتهای پیام

captcha