رونق گردشگری؛ روشی برای کاهش فقر در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3757364
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴

رونق گردشگری؛ روشی برای کاهش فقر در سیستان و بلوچستان

گروه فرهنگی - معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: صنعت گردشگری به‌عنوان ابزاری برای ایجاد اشتغال و معیشت پایدار می‌تواند در توسعه اقتصادی مردم، مؤثر و روشی قابل قبول و علمی برای ریشه‌کنی فقر در سیستان و بلوچستان باشد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، صنعت گردشگری به‌عنوان ابزاری برای ایجاد اشتغال و معیشت پایدار می‌تواند در توسعه اقتصادی مردم، موثر و روشی قابل قبول و علمی برای ریشه‌کنی فقر در سیستان و بلوچستان باشد.
مجتبی میرحسینی، معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان کرد: سرعت اشتغال در گردشگری بیش از دو برابر دیگر حوزه‌هاست و صنعت گردشگری رتبه اول اشتغال‌زایی را به صورت مستقیم و غیر مستقیم در کشور دارد.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: موضوعات مهمی همچون اشتغال، افزایش رفاه عمومی، رفع فقر و نشاط اجتماعی با توسعه گردشگری قابل دسترسی است.
وی بیان کرد: انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای توسعه گردشگری استان با هدف مبارزه با فقر افزایش پیدا کند.
میرحسینی افزود: همان گونه که برای ایجاد طرح‌های توسعه پایدار حرکت می‌کنیم، فرصتی منحصر به فرد داریم تا از قابلیت‌های گسترده گردشگری برای توسعه استان استفاده کنیم.
وی با بیان این‌که در سند توسعه گردشگری استان شش مسیر گردشگری شناسایی و ثبت شده است که باید توسعه گردشگری بر پایه‌های آن بنا شود، اظهار کرد: موقعیت منطقه‌ای سیستان و بلوچستان از طریق حاشیه اقیانوس هند شرایط ویژه‌ای را برای توسعه اقتصادی ایران فراهم آورده است.
این مقام مسئول با اشاره به زندگی 51 درصد از جمعیت استان در مناطق روستایی و عشایری بیان کرد: توسعه گردشگری در نواحی روستایی استان می‌تواند زمینه‌ساز رشد اقتصادی، متنوع‌سازی اقتصاد روستایی، ایجاد اشتغال و درآمد، کاهش مهاجرت و بهبود زیرساخت‌ها در مناطق روستایی شود.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: ورود هر گردشگر علاوه بر تاثیر مستقیم و غیر مستقیم بر افزایش اشتغال، می‌تواند سبب بهبود کیفیت زندگی گروه‌های کم درآمد و کاهش فقر به‌ویژه در جوامع روستایی شود.

انتهای پیام

captcha