شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز گشایش یافت
کد خبر: 3757502
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز گشایش یافت

گروه فرهنگی - شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و ششمین نمایشگاه نشر دیجیتال با حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران ارشد استانی و شهری و علاقه‌مندان کتاب شنبه عصر در نمایشگاه بین‌المللی تبریز گشایش یافت.

 شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز گشایش یافت

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و ششمین نمایشگاه نشر دیجیتال با حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران ارشد استانی و شهری و علاقه مندان کتاب شنبه عصر در نمایشگاه بین المللی تبریز گشایش یافت.

محمد اسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، در این آیین با اشاره به دغدغه‌های مسئولان استان در رابطه با برپایی نمایشگاه کتاب، گفت: مسئولان استانی با دستانی خالی نمایشگاه کتاب را شروع کردند؛ تبریز سابقه‌ی فرهنگی و تاریخی بسیاری دارد لذا انتظار داریم که در رابطه با نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز نگاه ویژه‌ای شده و نمایشگاه در شان مشاهیر، بزرگان و اهل مفاخر آذربایجان و تبریز برگزار شود.

معصومه آقاپور، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با تاکید بر توجه به اقتصاد فرهنگی که از اصول اساسی جامعه است، افزود: از معاون وزیر خواستاریم که غرفه کتاب‌های به زبان ترکی نیز در نمایشگاه کتاب تبریز فعال بوده و همچنین در نمایشگاه سایر استان‌ها نیز این حوزه‌ها فعال باشد.

وی با ارائه‌ درخواستی دیگر خطاب به وزارت ارشاد گفت: فراکسیون زنان مجلس و بانوان کشور خواستارند که ۳۰ درصد مدیریت زنان فراموش نشود.

محمدمحمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در این مراسم، با بیان این‌که نمایشگاه کتاب تبریز بزرگترین رویداد فرهنگی در شمالغرب کشور است، افزود: برگزاری این نمایشگاه همه ساله از مطالبات به حق شهروندان بوده که از تعالی فکر و اندیشه مردمان این سرزمین سرچشمه می‌گیرد.

وی با بیان این‌که تاریخ گهربار این خطه ما را به سمت فرهنگ و هنر گسیل می‌دارد تا اکنون نیز طلایه دار حرکت های بسیار مهم و تاثیرگذار فرهنگی باشیم، افزود: فرهنگ و هنر سرمایه‌ی زاینده‌‌ای است که خود، ثروت تولید می‌کند.

محمدپور، با بیان این‌که اگر این نهال فرهنگ و هنر را پرورش دهیم می‌تواند یک منبع پایان ناپذیر برای اقتصاد کشور باشد، تاکید کرد: تبریز طی تاریخ منشا خلاق آثار بی مانند هنری بوده است، اگر امروز روابط بین المللی و... ما متکی بر فرهنگ و هنر نباشد نقیصه‌ای عظیم برای ما محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که امید است روزی آثار هنری جایگزین نفت در اقتصاد شود، تشریح کرد: سال گذشته ۸۰۰ هزار نفر از نمایشگاه کتاب تبریز بازدید کرده و بالغ بر شش میلیارد تومان کتاب به فروش رسید.

وی با تاکید بر این‌که در شانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب تبریز ۹۰۰ ناشر داخلی با ۱۵۰ هزار عنوان و حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نسخه کتاب حضور دارند، گفت: در بخش خارجی نیز ۱۵۰ ناشر با ۳۳ هزار عنوان کتاب و ۳۰ مورد نشر دیجیتال آثار خود را عرضه می‌کنند.

محمدپور، با اشاره به برنامه‌های جانبی نمایشگاه نیز تاکید کرد: برگزاری نشست‌های علمی، نشست‌های نقد و بررسی و... از جمله این برنامه هاست و در حقیقت یک جشن بزرگ و واقعی فرهنگی و هنری در تبریز اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام

captcha