ساختمان‌های مناسب برای راه‌اندازی کتابخانه در روستاها اختصاص یابد
کد خبر: 3757618
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴

ساختمان‌های مناسب برای راه‌اندازی کتابخانه در روستاها اختصاص یابد

گروه فرهنگی - فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کامیاران گفت: اختصاص ساختمان‌های مناسب و قابل استفاده برای راه‌اندازی کتابخانه در روستاها به ارتقای شاخص دسترسی به کتاب و ترویج مطالعه کمک می‌کند.

ساختمان‌های مناسب برای راه‌اندازی کتابخانه در روستاها اختصاص یابد

به گزارش ایکنا از کردستان؛ مسعود الماسی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کامیاران امروز، 29 مهرماه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کامیاران اظهار کرد: واگذاری حق انتفاع ساختمان های دولتی بلااستفاده در روستاها به کتابخانه های عمومی به منظور راه اندازی کتابخانه ضروری است.
وی افزود: حمایت مسئولان از راه‌اندازی کتابخانه در واقع کمک به ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتابخانه و در نهایت توسعه فرهنگی کشور است که می‌تواند به توسعه در سایر بخش‌ها منجر شود.
فرماندار شهرستان کامیاران ارتقای شاخص دسترس عموم مردم به امکانات در تمامی زمینه‌ها به‌ویژه حوزه کتاب را بسیار مهم برشمرد و بیان کرد: این امر به توسعه متوازن منجر می‌شود.
فرهنگ محوری‌ترین برگ هویتی یک ملت محسوب می‌شود
محمد عبدالملکی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه فرهنگ محوری‌ترین برگ هویتی یک ملت محسوب می‌شود، افزود: یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مساله کتاب کتابخوانی و ترویج مطالعه در جامعه به ویژه میان جوانان و نوجوانان است.
وی بیان کرد: در واقع از شاخص‌های مهم توسعه یافتگی هر جامعه سرانه مطالعه میزان تولید و مصرف اطلاعات و کالاهای فرهنگی در آن جامعه است بنابراین باید بیش از پیش به این مقوله در کشور توجه صورت گیرد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان عنوان کرد: در حال حاضر در استان کردستان 50 باب کتابخانه‌های عمومی فعال وجود دارد که از این تعداد 9 باب مربوط به شهرستان کامیاران است که از نظر تعداد در رتبه دوم استان قرار دارد.
وی اعلام کرد: تعداد اعضای فعال کتابخانه های عمومی در استان کردستان بالغ بر 37 هزار عضو است که از این تعداد 7 هزار عضو مربوط به شهرستان کامیاران است.
عبدالملکی تعداد منابع موجود در کتابخانه های عمومی استان کردستان را 700 هزار جلد بیان کرد و افزود: از این تعداد 80 هزار جلد در کتابخانه های عمومی شهرستان کامیاران در دسترس عموم قرار دارد.
وی در پایان با تأکید بر حمایت بیشتر مسئولان از کتابخانه‌های عمومی یادآور شد: حمایت از این نهاد فرهنگی در واقع حمایت از آگاهی‌بخشی و توسعه فرهنگی جامعه است که هر جامعه را به سمت و سوی سعادت رهنمون می کند.
انتهای پیام

captcha