میزبانی از زوار پاکستانی؛ ظرفیت بزرگ فرهنگی
کد خبر: 3757782
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۹

میزبانی از زوار پاکستانی؛ ظرفیت بزرگ فرهنگی

گروه فرهنگی - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: میزبانی از زوار پاکستانی یک ظرفیت بزرگ فرهنگی است که باید با مدیریت صحیح توسعه پیدا کند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، دانیال محبی، استاندار شب گذشته، 29 مهر در نشست ستاد اربعین استان، گفت: زائران پاکستانی رنج مسافت هزاران کیلومتر را به جان می‌خرند تا به زیارت سیدالشهدا(ع) بروند؛ ما که افتخار میزبانی را داریم، باید میزبان شایسته‌ای باشیم.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: میزبانی از زوار پاکستانی یک ظرفیت بزرگ فرهنگی است که باید با مدیریت صحیح توسعه پیدا کند.
وی بیان کرد: در ایمنی مسیر حرکت زائران از مرز میرجاوه تا مقصد باید دقت کرد و سعی کنیم تلفات و خسارات رانندگی حتی‌الامکان وجود نداشته باشد.
محبی اظهار کرد: ایمن شدن راه‌ها، زیرساخت‌هایی را می‌طلبد که باید برای سال آینده مدنظر قرار گیرد، از جمله ایجاد بزرگراه در مسیر نصرت آباد به سمت بم و همچنین ایجاد اقامتگاه‌ها و اماکن تفریحی برای استراحت زائران که از خستگی راننده‌ها جلوگیری می‌کند.
وی افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که پیش روی زوار قرار دارد، روند طولانی سوختگیری است؛ اتوبوس‌ها ساعت‌ها در نوبت دریافت سوخت منتظر می‌مانند که باید مدیریت شود.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: برنامه‌ریزی برای استفاده از شبکه ریلی در انتقال زائران پاکستانی تا مرز عراق باید در سال‌های آینده صورت گیرد، زیرا این امر از بسیاری مشکلات جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام

captcha