افزایش سرانه دریافتی ماهیانه ایتام زنجانی به ۳۳۵ هزارتومان
کد خبر: 3757873
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵

افزایش سرانه دریافتی ماهیانه ایتام زنجانی به ۳۳۵ هزارتومان

گروه اجتماعی ـ مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: با مشارکت مطلوب خیران زنجانی در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین میانگین سرانه دریافتی ایتام تحت حمایت کمیته امداد این استان در پایان شش ماهه نخست امسال به ۳۳۵ هزار تومان افزایش یافته است.

افزایش سرانه دریافتی ماهیانه ایتام زنجانی به 335 هزارتومانبه گزارش ایکنا از زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان امروز، 30 مهرماه در دیدار با مدیرکل دامپزشکی استان زنجان اظهار کرد: گفتمان‌سازی در حوزه فقر زدایی و ترویج فرهنگ احسان، انفاق و نیکوکاری و تعامل حداکثری با نهادهای مردمی و دستگاه‌های دولتی و غیر‌دولتی با هدف ایجاد هم‌افزایی و جذب بیشتر کمک‌های مردمی از رویکردهای دیگر این نهاد است.
وی ادامه داد: از این‌رو شناسایی ظرفیت‌های موجود در استان و بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف از اهمیت بالایی برخوردار است و تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و هم‌افزایی آن با منابع داخلی این نهاد چالش‌های اقتصادی تأثیرگذاری کمتری در سفره نیازمندان داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه قدرت فقرزدایی در چالش‌های اقتصادی بالاتر از توان فقرزدایی است، افزود: شناسایی نرخ فقر و شاخص‌های فقر با هدف ارائه بسته‌های خدمتی هدفمند و متناسب با نیازهای خانواده‌های تحت حمایت با هدف افزایش سطح دسترسی جامعه هدف به مواد غذایی، بهداشت و درمان و خدمات فرهنگی از اقدامات دیگر این نهاد در حوزه خدمت‌رسانی به نیازمندان و فقرزدایی است.
صفری خاطرنشان کرد: متغیرهای تولید فقر در جامعه بالا بوده و ارائه هر نوع خدمت به نیازمندان بدون مشارکت مردم اثرگذاری مطلوب و مناسب خود را نخواهد داشت و کمیته امداد هم باید برنامه‌هایی را در توانمند‌سازی و خارج کردن مددجویان از چرخه حمایتی انجام دهد.
وی با تأکید بر بالا رفتن میزان مشارکت خیران در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد، به افزایش سرانه دریافتی ایتام تحت حمایت این نهاد اشاره کرد و افزود: با مشارکت مطلوب خیران زنجانی در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین میانگین سرانه دریافتی ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در پایان شش ماهه نخست امسال به 335 هزار تومان افزایش یافته است.
صفری همچنین ادامه داد: امیدواریم با تقویت مسئولیت‌های اجتماعی آحاد مختلف جامعه و افزایش مشارکت خیران در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد زمینه ارائه خدمات اثربخش‌تری به نیازمندان به ویژه در حوزه توانمندسازی و استقلال اقتصادی و معیشتی جامعه هدف فراهم شود.
محمد باقر حاج کاظمی، مدیرکل دامپزشکی استان زنجان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه کار کمیته امداد به جریان انداختن مهربانی‌ها در جامعه است، گفت: رویکرد کمیته امداد استان زنجان در جریان‌سازی کارهای خیرخواهانه در جامعه بسیار ارزشمند است.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های خیرخواهانه در جامعه به منظور اثرگذاری بیشتر در حوزه فقر زدایی باید ساماندهی و در یک محل تجمیع شود، افزود: کمیته امداد بسترهای لازم برای مدیریت انفاقات در جامعه را داشته و امیدوارم روزی برسد با تجمیع کمک‌های مردمی بتوان با تکیه بر عدد و رقم این کمک‌ها برنامه‌ریزی منسجم‌تر و هدفمندتری در حوزه فقرزدایی تدوین و اجرایی شود.
انتهای پیام
captcha