صادرات ۳۱۰ میلیارد دلاری از سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3757888
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹

صادرات ۳۱۰ میلیارد دلاری از سیستان‌وبلوچستان

گروه سیاست و اقتصاد - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: علی‌رغم مشکلات موجود در منطقه، از ابتدای سال جاری تا پایان شش ماهه اول سال، بیش از ۷۸۰ هزار تن کالا به ارزش مالی بیش از ۳۱۰ میلیارد دلار از مبادی رسمی استان صادرات صورت گرفته است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، نادر میرشکار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، امروز در جمع اصحاب رسانه گفت: مرزهای استان یکی از مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین مناطق کشور برای صادرات شناخته می‌شود و جزو استان‌هایی است که تاثیر بسزایی در افزایش صادرات غیرنفتی ایران دارد.
وی ادامه داد: موقعیت استان سبب شده است تا بسیاری از محورهای توسعه و صادرات کشور از این منطقه عبور کند؛ این موضوع تاثیر مهمی در افزایش صادرات و ایجاد اشتغال در استان و کشور دارد اما از این ظرفیت‌های ناب به اندازه کافی استفاده نشده، در حالی که اگر توجه می‌شد، جایگاه سیستان و بلوچستان در توسعه صادارت منطقه متفاوت بود.
میرشکار افزود: در حوزه صادرات، تجار استان و کشور با مشکلات مختلفی رو به رو هستند که افزایش فشار تحریم‌ها و مشکلات بانکی در کشورهای مختلف را می‌توان از موانع اصلی پیش روی صادرات غیرنفتی دانست اما با وجود این فشارها، باز هم نقش استان در توسعه صارات را نمی‌توان نادیده گرفت.
وی اظهار کرد: علی‌رغم مشکلات موجود در منطقه، از ابتدای سال جاری تا پایان شش ماهه اول سال، بیش از 780 هزار تن کالا به ارزش مالی بیش از 310 میلیارد دلار از مبادی رسمی استان صادرات صورت گرفته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکیه، کویت و امارات، مقصد عمده کالاهای صادر شده از استان بود.
میرشکار افزود: از این میزان سهم بازارچه‌های مرزی به 222 میلیون دلار رسید که نشان دهنده افزایش صادرات استان از بازارچه های مرزی است و اهمیت نقش آن در توسعه استان را بیش از پیش مشخص می‌کند.

انتهای پیام

captcha