ورود ۱۰ هزار زائر خارجی اربعین حسینی از مرز آستارا
کد خبر: 3757944
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰

ورود ۱۰ هزار زائر خارجی اربعین حسینی از مرز آستارا

گروه اجتماعی - فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: شمار زائران خارجی اربعین حسینی ورودی به کشورمان تاکنون از مرز آستارا، به ۱۰ هزار نفر رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته به بیش از ۱۲ هزار نفر برسد.

ورود 10 هزار زائر خارجی اربعین حسینی از مرز آستارا

به گزارش ایکنا از گیلان، یونس رنجکش، فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شمار زائران خارجی اربعین حسینی ورودی به کشورمان تاکنون از مرز آستارا به ۱۰هزار نفر رسیده است؛ این تعداد زائر خارجی در قالب حدود ۲۰۰ کاروان شامل 6 هزار زائر مرد و 4 هزار زائر زن است.

وی افزود: این زائران از کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه و گرجستان برای شرکت در مراسم پیاده روی جهانی اربعین حسینی در کربلا، از مرز آستارا وارد کشورمان شده‌ا‌ند.

رنجکش گفت: پیش‌بینی می‌شود شمار زائران تا پایان هفته به بیش از ۱۲هزار نفر برسد که این تعداد در سال گذشته ۹ هزار نفر بود.

رئیس ستاد اربعین حسینی شهرستان آستارا تصریح کرد: برای انجام تشریفات گمرکی ورود زائران در مرز آستارا و همچنین استقبال از آنان برنامه‌های مختلفی اجرایی شده است که شامل پذیرایی و اسکان موقت در موکب‌های ایجاد شده در پایانه مسافری و امامزادگان ابراهی(ع) و قاسم(ع) است که با مشارکت و همراهی مردم و برنامه ریزی‌های ستاد اربعین شهرستان انجام شده است.

وی به فضای معنوی ایجاد شده در شهرستان اشاره کرد و افزود: طرح پیاده‌روی جهانی اربعین از ابعاد مختلف حائز اهمیت است که باید به آن توجه و اثرات آن به‌خوبی برای مردم تبیین شود و به واسطه برنامه‌ریزی‌های خوبی که این سال‌ها انجام شده ما شاهد استقبال از این طرح بین عاشقان امام حسین(ع) در سراسر جهان هستیم و کشورمان هم در متن این حادثه بزرگ قرار دارد.

انتهای پیام

captcha