اجرای طرح حکمین قرآنی در مازندران
کد خبر: 3757979
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵

اجرای طرح حکمین قرآنی در مازندران

گروه اجتماعی - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل مازندران گفت: طرح حکمین قرآنی با بهره‌گیری از ظرفیت بزرگان و ریش‌سفیدان، قبل از طرح دعوی در دادگاه‌های خانواده به اجرا درمی‌آید.

اجرای طرح حکمین قرآنی در مازندران

به گزارش ایکنا از مازندران حجت‌الاسلام والمسلمین سید مرتضی موسوی، امروز 30 مهرماه در جلسه توجیهی مدرسان دوره‌های آموزشی مصلحین، گفت: بحث خانواده یکی از موضوعات و دغدغه‌های اصلی نظام و مقام معظم رهبری است.
وی افزود: در مسائل فرهنگی امروزه دشمن جنگی را آغاز کرده است که شاید برای مردم پنهان و نامحسوس باشد و علاج آن مانند علاج امراض سرطانی بدخیم است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل مازندران با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات این معاونت در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با استفاده از ظرفیت و همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی، قدم‌های مفید و موثری برداشته که یکی از این اقدامات بحث حکمین قرآنی است.
موسوی گفت: هدف از اجرای طرح حکمین قرآنی کاهش دعاوی خانواده و افزایش صلح و سازش بین زوجین متقاضی طلاق و استفاده از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان، قبل از طرح دعوی در دادگاه‌های خانواده است.
وی بر لزوم همکاری همه جانبه با سپاه پاسداران و سازمان بسیج مستضعفین به دلیل ظرفیت بالای این نهاد انقلابی جهت صلح و سازش تاکید کرد و افزود: باید از اندوخته‌های علمی و تجربی چند ساله این نهادها کمک گرفت و با یاری همه اقشار مردم، به اهداف مورد نظر که همان افزایش صلح و سازش و کاهش دعاوی خانواده است، دست یابیم.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل مازندران با انتقاد از افزایش آمار دعاوی خانواده و سایر آسیب‌های اجتماعی و تاثیر آن بر روی جامعه، اظهار کرد: این افزایش آمار آسیب‌های اجتماعی و دعاوی خانواده درخور و زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.
وی تصریح کرد: سپاه کربلا استان می‌تواند گروه‌های 30 نفره را در مناطقی که بیشترین آسیب های اجتماعی را دارد، جهت فراگیری تشکیل تا اگر در محله‌ای بین دو نفر مشکل خانوادگی بوجود آمد بتوانند میانجی‌گری و سازش کنند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مازندران در پایان گفت: ان شاءالله بتوانیم با کمک و یاری یکدیگر و همه دستگاه‌ها به هدف نهایی که کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد صلح و سازش است، دست یابیم.
انتهای پیام

captcha