مسابقات ملی مناظره دانشجویان؛ تمرین همگرایی و همدلی
کد خبر: 3758041
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳

مسابقات ملی مناظره دانشجویان؛ تمرین همگرایی و همدلی

گروه اجتماعی - معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان گفت: دانشجویان شرکت کننده در مسابقات ملی مناظره دانشجویی علاوه بر رشد فکری و شکوفایی علمی و منطقی، مهارت گفت وگو، روحیه حقیقت طلبی، همگرایی و همدلی و دوری از خشونت و فریب را با هم تمرین و نهادینه می کنند.

مسابقات ملی مناظره دانشجویان؛ تمرین همگرایی و همدلی

حسین فرختار، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان گیلان در حاشیه دومین روز از برگزاری مرحله منطقه ای مسابقات ملی مناظره دانشجویان به میزبانی گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، یکی از مولفه های بلوغ عقلانی و روحی یک جامعه را توانایی و مهارت گفت وگو و به اصطلاح هم شنفتی دانست و اظهار کرد: هم شنفتی به معنی با هم شنیدن و با هم صحبت کردن به منظور حل یک مسئله یا رفع یک مشکل است.

وی با بیان اینکه متاسفانه کشور ما علی رغم برخورداری از تنوع اقلیم، تنوع منابع طبیعی و تنوع جمعیت و نیروی انسانی به دلیل اختلال ارتباطی و عدم انباشت سرمایه نتوانسته در فرایند رشد، پیشرفت و توسعه به جایگاه قابل قبولی برسد، تصریح کرد: دانشگاه ها انسان های کارآفرین، خلاق و نوآور را پرورش می دهند، اما تعامل کارآفرینانه، صبر، پرسشگری، خطرپذیری و توانایی نقد و گفت وگو در نظام آموزشی ما تعلیم داده نمی شود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان، با تاکید بر اینکه توسعه و پیشرفت علاوه بر سرمایه نیازمند تربیت انسان های توانمند است، گفت: سازمان دانشجویان ایران معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کشور در راستای تحقق کرسی های آزاداندیشی مد نظر مقام معظم رهبری، مسابقه ملی مناظره دانشجویان را به منظور بسط فرهنگ گفت وگو با شعار «مناظره برای یادگیری» در سال 1389 آغاز کرد و پس از تشکیل کارگروه ویژه، اولین دوره مسابقات در سال 1391 در دانشگاه تربیت مدرس و با حضور 16 تیم برگزار شد.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: دانشجویان شرکت کننده در این مسابقات علاوه بر رشد فکری و شکوفایی علمی و منطقی، مهارت گفت وگو، روحیه حقیقت طلبی، همگرایی و همدلی و دوری از خشونت و فریب را با هم تمرین و نهادینه می کنند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات ملی مناظره دانشجویان در سطوح استانی، منطقه ای و ملی، یادآور شد: مرحله استانی این مسابقات با حضور 16 تیم از دانشجویان دانشگاه های سراسر استان گیلان از 21 لغایت 25 مرداد به میزبانی دانشگاه پیام نور رشت برگزار شد.

فرختار، با بیان اینکه مرحله منطقه ای مسابقات ملی مناظره دانشجویان با حضور استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، مازندران و گیلان در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: گروه های برتر منطقه ای به مرحله ملی راه می یابند و گروه برگزیده در سطح ملی نشان خواجه نصیرالدین طوسی را دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام

captcha