قاچاق کالا و ارز با ابزار اقتصادی قابل مهار است
کد خبر: 3758086
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
معاون استاندار هرمزگان:

قاچاق کالا و ارز با ابزار اقتصادی قابل مهار است

گروه سیاسی - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: یکی از مؤثرترین راه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز استفاده از ابزار اقتصادی است، می‌توان با ابزار اقتصادی قاچاق را در کشور و استان مهار و ریشه‌کن کرد.

قاچاق کالا و ارز با ابزار اقتصادی قابل مهار است

به گزارش ایکنا از هرمزگان، بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان که روز دوشنبه ۳۰ مهرماه برگزار شد، عنوان کرد: باید در زمینه مبارزه با قاچاق، تجدید نظر اساسی انجام شود و راه مبارزه فعلی را با روش مقابله از طریق ابزار اقتصادی تغییر داد.
وی قاچاق کالا و ارز را یک معضل اقتصادی در جامعه دانست و افزود: قاچاق کالا و ارز یک معضل و مسئله اقتصادی است که باید آن را از طریق ابزار‌های اقتصادی حل و رفع کرد.
اکرمی بر فعالیت بیشتر برای مقابله با قاچاق کالا از طریق مرز‌های استان تاکید کرد و گفت: مسیر‌های استان باید برای خروج کالا‌هایی مانند سوخت، ماهی و دام زنده ناامن شوند و ریسک قاچاق از هرمزگان افزایش یابد، باید علاوه بر فعالیت‌های انتظامی و امنیتی به دنبال برنامه برای استفاده از ابزار اقتصادی در مسیر مقابله و مبارزه با قاچاق بود.
وی با بیان اینکه شایسته نیست مردم هرمزگان در کنار دریا ماهی را با قیمت گران خریداری کنند، اضافه کرد: گرانی قیمت ماهی در بازار بندرعباس و دیگر شهرستان‌های استان غیر قابل توجیه است و باید بر روی بازار ماهی در هرمزگان نظارت و کنترل بیشتری صورت گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با بیان اینکه در راه کنترل بازار و مبارزه با قاچاق کالا باید به دنبال دانه درشت‌ها رفت، افزود: برای مبارزه با قاچاق کالا و تنظیم بازار ابتدا باید به دنبال سودجویان دانه درشت رفت تا بتوان علاوه بر مهار قاچاق، بازار را نیز کنترل کرد.
وی بیان کرد: چنانچه فضا برای فعالیت افراد سودجو تنگ شود می‌توان با آن‌ها مقابله و ریسک قاچاق و بی نظمی در بازار را افزایش داد.
انتهای پیام

captcha