فعالیت ۳۵۰ مؤسسه و خانه قرآن در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3758434
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳

فعالیت ۳۵۰ مؤسسه و خانه قرآن در آذربایجان‌غربی

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی از فعالیت ۳۵۰ مؤسسه و خانه قرآن در سطح استان خبر داد.

فعالیت ۳۵۰ موسسه و خانه قرآن در آذربایجان‌غربی

حجت‌‌الاسلام والمسلمین محمد داداش‌زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه بیشتر مؤسسات قرآنی آموزش‌های خود را بر‌ روی آموزش‌های عمومی قرآن متمرکز کرده‌اند، افزود: مؤسسات در زمینه ارائه آموزش‌های تخصصی، فعالیت‌های قابل توجهی نداشته‌اند و در این راستا تصمیم به اجرای طرح تخصصی‌بودن فعالیت مؤسسات تا پایان سال گرفته شده‌ است.

وی از فعالیت ۳۵۰ مؤسسه و خانه قرآن در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: از مؤسسات قرآنی استان که ظرفیت، امکانات و توان ارائه آموزش‌های تخصصی قرآن را دارند، درخواست می‌کنیم ضرورت اجرای این طرح را در دستور کار خود قرار دهند.

داداش‌زاده بابیان اینکه برای اجرای این طرح در گام اول اقدام به برگزاری دوره‌های مدیریتی و تخصصی برای مدیران مؤسسات قرآنی کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: امسال تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای مؤسسات قرآنی بر اساس سطح‌بندی و کیفیت فعالیت‌های مؤسسات قرآنی انجام می‌شود و امسال به جای تجلیل از همه مؤسسات قرآنی تنها مؤسسات برتر مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی از ساماندهی روحانیان مستقر در استان نیز خبر داد و اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۲۰ روحانی مستقر در سطح استان فعالیت می‌کنند و تا پایان سال‌جاری تمامی فعالیت‌های آنها ساماندهی می‌شود.

‌داداش‌زاده بااشاره به اینکه استان دارای پتانسیل بسیاری در حوزه فرهنگی است، تصریح کرد: آذربایجان‌غربی تاکنون در بحث سامانه سجام جزو استان‌های برتر کشوری بوده و اگر برنامه‌ریزی صحیحی صورت گیرد می‌توان از ظرفیت‌های موجود نهایت بهره‌برداری را بعمل آورد.

وی از روحانیان مستقر به‌عنوان سفیران دینی و فرهنگی در جامعه نام برد و بیان کرد: تقویت و توسعه دینداری و دین‌مداری از مهمترین رسالت‌های سازمان تبلیغات اسلامی است و روحانیون مستقر با احساس مسئولیت و تلاش شبانه‌روزی، علاوه بر رسیدگی به احوالات روحی اهالی روستاها، به مشکلات و مسائل مادی و زندگی آنها نیز رسیدگی می‌کنند و دغدغه حل مشکلات آنان را دارند.

انتهای پیام

captcha