با اپلیکیشن «جاذبه حسینی» زائر خود را در مسیر پیاده‌روی اربعین همراهی کنید+ دانلود
کد خبر: 3758680
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۷

با اپلیکیشن «جاذبه حسینی» زائر خود را در مسیر پیاده‌روی اربعین همراهی کنید+ دانلود

گروه فناوری اطلاعات ــ نرم‌‌افزار «جاذبه حسینی» همراه با به‌روز‌رسانی‌های جدید جهت استفاده‌ زائرانی که با پای پیاده عازم کربلای معلی هستند، تهیه و منتشر شد.

به گزارش ایکنا‌؛ در آستانه‌ فرارسیدن سالروز اربعین اباعبدالله الحسین(ع)، نسخه‌ جدید نرم‌‌افزار «جاذبه‌ حسینی» همراه با به‌روزرسانی‌های کاربردی و با امکان پشتیبانی از سیستم عامل Android جهت استفاده‌ زائرانی که با پای پیاده عازم کربلای معلی هستند تهیه و منتشر شد.
این نرم‌افزار توسط مؤسسه‌ پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی ویژه‌‌ اربعین حسینی طراحی و در دو نسخه‌‌ کم‌حجم (با امکان دانلود فایل‌های صوتی) و نسخه‌‌ کامل جهت استفاده‌‌ علاقه‌مندان آماده شده است.

یکی از امکانات جدید و کاربردی این برنامه مکان‌یابی در مسیر راه‌پیمایی بدون نیاز به اینترنت است. با افزوده شدن این امکان بسیار کاربردی در به‌روزرسانی جدید این نرم‌افزار، خانواده شما در هرکجای دنیا می‌توانند از مکان حضور شما در شهرهای نجف، کربلا و مسافت طی‌شده در راه پیاده‌روی اربعین اطلاع دقیق حاصل کنند. این امکان بدون نیاز به اینترنت مکان حضور شما را برای عزیزانتان بر روی نقشه مشخص خواهد کرد.

روش کار در این برنامه بسیار ساده است به نحوی که پس از نصب نرم‌افزار جاذبه‌ حسینی بر روی تلفن‌های همراه کافی است شماره تلفن همراه دوستان و عزیزانتان که مجاز به رهگیری شما هستند را در نرم‌افزار ثبت کنید. از این لحظه به بعد آن افراد با ارسال درخواست ردیابی شما در نرم‌افزار جاذبه‌‌ حسینی خودشان می‌توانند از آخرین موقعیت مکانی شما باخبر شوند. همچنین با استفاده از این قابلیت، احتمال گم کردن تلفن‌های همراه شما هم بسیار کاهش خواهد یافت.

پیدا کردن همراهان در طول مسیر از دیگر قابلیت‌های این برنامه است. به دلیل استقبال پرشور شیعیان از پیاده‌روی اربعین و طولانی بودن مسیر، جدا شدن و جا ماندن افراد از هم کاروانی‌ها و دوستان، اتفاقی بسیار شایع است. به همین منظور امکان اشتراک‌گذاری دستی موقعیت نیز در این نسخه اضافه شده است.

روش کار به این شکل است که فرد جداشده از گروه موقعیت جغرافیایی خود را از طریق نرم‌افزار جاذبه حسینی برای دوستان خود پیامک می‌کند و همراهان با کپی کردن محتوای آن پیامک در نرم‌افزار خود ضمن اطلاع از موقعیت دقیق فرد جداشده از گروه می‌توانند فاصله‌‌ دقیق خود را با آن فرد مشاهده کنند.

از دیگر ویژگی‌های نسخه‌ جدید این برنامه می‌توان به به‌روزرسانی اطلاعات نقشه‌ها بر اساس آخرین تغییرات مسیر پیاده‌روی، نقشه‌ آفلاین شهرهای نجف، کربلا و مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا به همراه اطلاعات نقاط مورد نیاز زائران شامل (اماکن متبرکه، هتل، حمل‌ونقل، عمود، موکب، مراکز درمانی و ...)، امکان افزودن مکان‌های مورد علاقه‌ی شخصی بر روی نقشه، به‌روزرسانی مداحی‌های بخش حسینیه، افزوده شدن بخش اخبار مهم، افزوده شدن بخش Letter4U و افزوده شدن زبان انگلیسی اشاره کرد.

سایر بخش‌های نرم‌افزار نیز شامل کوله پشتی، آداب و احکام، زیارات و روضه است که در این بخش روضه‌خوانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در شرح ماجرای عاشورا و درباره‌‌ مصائب حضرت سیدالشهدا(ع) قرار گرفته است. بعثت خون بخش دیگر این برنامه است که فایل صوتی ترکیبی شامل شعرخوانی، مداحی، روضه و ... در عزای سید و سالار شهیدان در آن آمده است.

انتهای پیام

captcha