بازتاب اخبار عترت(ع) در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3759902
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲

بازتاب اخبار عترت(ع) در صفحات معارفی رسانه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ صفحات معارفی رسانه‌ها امروز تمامی اخبار خود را به آخرین رخدادهای حوزه عترت و از جمله پیاده‌روی اربعین اختصاص دادند و کمتر خبری از حوزه قرآن بر روی خروجی‌ها قرار گرفته است.

مروری بر صفحات معارفی رسانه‌ها / بازتاب اخبار حوزه عترت(ع)

به گزارش خبرنگار ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها امروز هفتم آبان‌ماه بیش از هر خبری دیگری به انتشار اخبار حوزه عترت و به خصوص پیاده‌روی اربعین پرداخته‌اند. در ادامه نگاهی گذرا به خبرهای منتشر شده در صفحات معارفی رسانه‌ها داریم.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم امروز و تا زمان تنظیم این گزارش 10 خبر را بر روی خروجی قرار داده است. خبرها، گزارش‌ها و مصاحبه‌هایی که عمده آنها با موضوع اربعین و پیاده‌روی عظیم آن مخابره شده است.
این خبرگزاری در گفت‌وگویی با «غلامرضا سازگار» از پیشکسوتان شعر و مداحی اهل بیت(ع) انجام داده است که در آن بر این موضوع که راهپیمایی اربعین نمایش عظمت لشکر شیعه است، تأکید شده است. همچنین امام جمعه اهل سنت شهرستان لامرد استان فارس نیز در گفت‌وگویی با خبرنگار این رسانه برپایی امر ظهور را در ادامه حرکت امام حسین(ع) دانسته است.
گفت‌وگو با یکی از اساتید دانشگاه و مدرس معماری با موضوع اربعین حسینی، نوسروده‌ای از «محسن ناصحی» شاعر آئینی کشور با موضوع اربعین و انتشار قطعه «رفیق تنهایی» به مناسبت اربعین حسینی از دیگر مطالب منتشر شده در صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم است.
این خبرگزاری در ادامه مطالب منتشر شده امروز خود گفت‌وگوی مفصلی با «مهدی ذوالفقارزاده» عضو هیئت علمی دانشگاه تهران انجام داده است. این استاد دانشگاه در بخشی از گفت‌وگوی خود با تأکید بر اینکه اربعین تراز سنجش کیفیت و قدرت علوم انسانی اسلامی است، گفته است؛ «اگر تا 10 سال پیش می‌خواستیم یکی از موضوعات اساسی و اثرگذار شیعه را نام ببریم، نامی از اربعین برده نمی‌شد. این در حالی است که تقریباً از سال 90-91 جریان اربعین حسینی به پدیده‌ای عظیم تبدیل شد، طوری که در این سال‌ها از راهپیمایی اربعین حسینی به عنوان یکی از پدیده‌های بزرگ و نمادی از قدرت مسلمین و شیعیان جهان یاد می‌شود. این جریان هر سال در حال تشدید شدن است و حداقل‌ چیزی که می‌توان درباره آن گفت این است که یک ماجرای عجیبی در حال رخ دادن است».
گفت‌وگو با یکی از کارگردانان حاضر در همایش تئاتر اربعین، گفت‌وگو با یک بانوی مبلغ پاکستانی، اظهارات یک کشیش اروپایی درباره امام حسین(ع) و انتشار آخرین نوشتار «علی دارابی» معاون سازمان صدا و سیما در صفحه مجازی خود از دیگر مطالب منتشر شده خبرگزاری تسنیم در صفحه دین، قرآن و اندیشه است.
ایرنا
خبرگزاری جمهوری اسلامی در صفحه معارف خود به انتشار سخنان دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنر مساجد پرداخته است. حجت‌الاسلام ارزانی در بخشی از سخنان خود که مشخص نشده در چه زمان و مکانی بیان شده است، از دایر شدن موکب‌های «الاتحاد» با شعار «حب الحسین یجمعنا» و با حضور ‌و مشارکت جوانان و نوجوانان ایرانی و عراقی در شهرهای مقدس نجف، کربلا و کاظمین خبر داده است.
همچنین در خبر دیگری که «سیدباقر میرعبداللهی» مدیرکل تأمین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آن را اعلام کرده، از خرید و ارسال «بسته اربعینی» به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور خبر داده است. در این بسته چهار عنوان کتاب با موضع اربعین سید و سالار شهیدان در نظر گرفته شده است.
آخرین خبر صحفه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی به غبارروبی خانه حضرت علی(ع) در شهر نجف اختصاص یافته است. این اقدام با همکاری تولیت مسجد کوفه و میثم تمار به عنوان «کار تشویقی» به خدام الحسین شهرداری تهران سپرده و انجام شده است.
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران صفحه دین و اندیشه را با گفت‌وگویی در مورد اهمیت اربعین به روزرسانی کرده است. در این گفت‌وگو که با عنوان «چرا برگزاری اربعین امام حسین(ع) با اهمیت است»، منتشر شده است، یکی از کارشناسان دینی، ضمن بیان زوایای مهم این رویداد گفته است؛ «ارزش و اعتبار اربعین امام حسین (ع) مسبوق به سابقه است، یعنی یک مسئله ارزشی است که میان شیعیان رواج دارد و در تقویم تاریخی وفاداران حضرت سیدالشهدا(ع) به ثبت رسیده است».
خبرنگار این خبرگزاری همچنین گفت‌وگویی با دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی انجام داده است. «شهریار حیدری» در این گفت‌وگو به زائران اربعین تأکید کرده است که به درمانگاه‌های ناشناس مراجعه نداشته باشند.
ایسنا همچنین یکی از عناوین خبری خود را به نامه رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی که طی روزهای اخیر حاشیه‌های زیادی را به همراه داشته، اختصاص داده است. در این خبر که به نقل از روزنامه اطلاعات بازنشر یافته است، آیت‌الله «سیدمصطفی محقق داماد» طی یادداشتی به جملات کم نظیر مقام معظم رهبری درباره آیت‌الله شبیری زنجانی پرداخته است.
اعلام ویژه برنامه‌های مراسم اربعین در حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، گفت‌وگو با دبیر انجمن علمی مهدویت حوزه علمیه با موضوع اربعین، صحبت‌های مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در مورد اربعین، خدمت رسانی شبانه‌روزی درمانی به زائران اربعین حسینی و معرفی قدیمی‌ترین مداح و چهارپایه‌خوان بازار تهران از دیگر عناوین خبری منتشر شده در روز هفتم آبان‌ماه در صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان در یکی از خبرهای خود به معرفی هیئت‌هایی که در روز اربعین به اقامه عزای امام حسین(ع) می‌پردازند پرداخته است. باشگاه خبرنگاران همچنین در خبر دیگری به معرفی اشعار زیبا و خواندنی درباره اربعین امام حسین(ع) پرداخته است.
گلچین مداحی «میثم مطیعی»، مداحی «محمود کریمی» به مناسبت اربعین، گفت‌وگو یا یکی از پیرغلامان اهل بیت(ع) و ضمانت امام علی(ع) درباره زائران امام حسین(ع) از دیگر عناوین خبری منتشر شده در باشگاه خبرنگاران جوان است.
خبرنگار این خبرگزاری امروز همچنین با رئیس جدید سازمان اوقاف و امور خیریه گفت‌وگویی با موضوع اربعین انجام داده است. حجت‌الاسلام خاموشی در این گفت‌وگو اظهار کرده است؛ «در راهپیمایی اربعین نشان می‌دهیم که همه در خط واحد، مقابل ستم و رژیم صهیونیستی می‌ایستیم».
ایبنا
خبرگزاری کتاب ایران امروز در صفحه دین از حضور کاروان «شهرستان ادب» در پیاده روی اربعین خبر داده است. در این کاروان شاعران و نویسندگان مطرحی مانند «عباس احمدی»، «میلاد عرفان‌پور»، «مبین اردستانی»، «محمدرضا طهماسبی»، «قادر طراوت‌پورعقیق» و «حجت‌الاسلام محمدحسین انصاری‌نژاد» حضور دارند و قرار است که شاعران در مسیر پیاده‌روی خود در برخی موکب‌ها توقفی داشته باشند و برای افراد حاضر شعرخوانی کنند.
انتشار گزارشی از نشست «ادبیات دینی، چیستی، اصول و عناصر» که با عنوان «نباید مترهای دقیقی برای آثار دینی گذاشت» منتشر شده است، از دیگر مطالب منتشر شده در خبرگزاری کتاب ایران است.
سید «علی‌محمد رفیعی» نویسنده و منتقد ادبی در بخشی از این نشست گفته است: «نباید مترهای دقیقی برای آثار دینی گذاشت و ممکن است خلاقیت‌های جدیدی به‌وجود آید. نباید به گونه‌ای تعیین ضوابط کنیم که جلوی این خلاقیت‌ها گرفته شود. نکته مهم این است اثر شما مخاطب را جلب کند و نباید تنها به دنبال کسب جوایز در جشنواره‌های معتبر و یا جلب رضایت منتقدان بود».
انتشار کتاب «پرچم‌های تاریکی» که جدیدترین کتاب انتشارات کاب جمکران است از دیگر عناوین خبری این خبرگزاری است. این کتاب در نقد یکی از مدعیان دروغین مهدویت نگارش یافته که به زودی روانه بازار نشر خواهد شد.
فارس
خبرگزاری فارس امروز دوشنبه هفتم مهرماه صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی را با انتشار فایل صوتی تلاوت ترتیل یکی از صفحات قرآن کریم با صدای «شهریار پرهیزکار» به روز کرده است. در این فایل صوتی آیات 74 تا 89 سوره مبارکه «زخرف» بارگذاری شده است.
میزان
خبرگزاری میزان نیز تنها مطلب منتشر شده در صفحه دین و اندیشه را به گفت‌وگویی با یکی از کارشناسان مذهبی با موضوع پیاده روی اربعین اختصاص داده است. «حجت‌الاسلام محمدعلی خوش‌نظر» در بخشی از این گفت‌وگو گفته است؛ «در پیاده‌روی اربعین بهترین عمل خدمت به دیگران است و زائر تا جایی که می‌تواند باید به دیگران در این مسیر کمک کند و سختی‌های راه را تحمل کند که ثواب بسیار دارد».
خبرگزاری مهر نیز در صفحه قرآن و متون دینی و تا زمان تنظیم این گزارش هیچ خبری منتشر نکرده است.

انتهای پیام

captcha