مذاکرات تا آزادی مرزبانان ربوده شده ادامه دارد
کد خبر: 3760135
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹

مذاکرات تا آزادی مرزبانان ربوده شده ادامه دارد

گروه سیاست و اقتصاد - وزیر امور خارجه کشورمان گفت: گفت‌وگوها با مقامات پاکستانی تا بازگشت مرزبانان ربوده شده به وطن استمرار خواهد داشت.

مذاکرات تا آزادی مرزبانان ربوده شده ادامه دارد

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان بامداد امروز، 9 آبان‌ماه وارد اسلام‌آباد پاکستان شد و در بدو ورود، مورد استقبال جمعی از مسئولان این کشور قرار گرفت.
وی در جمع خبرنگاران بیان کرد: متأسفانه اخیراً شاهد گروگان‌گیری تعدادی از مرزبانان شریف ایرانی از سوی گروه‌های تروریستی بودیم و در این زمینه ضرورت دارد که با مقامات پاکستانی گفت‌وگوهای مستمر صورت گیرد تا بازگشت این عزیزان به وطن را شاهد باشیم.
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه مذاکرات تا آزادی مرزبانان ادامه دارد، اظهار کرد: پیش از این نیز در تماس‌های تلفنی و همین‌طور سفرها، این موضوع پیگیری شد و امروز نیز به پاکستان آمدم تا برای این موضوع با مقامات پاکستان گفت‌وگو کنم.
به گزارش ایکنا، 12 نفر از نیروهای بسیجی طرح امنیت و هنگ مرزی میرجاوه بامداد روز ۲۴ مهرماه ربوده شدند؛ ساعاتی بعد گروهک تروریستی جیش الظلم در صفحه توئیتری خود مسئولیت ربایش این 12 نفر، که ۶ نفرشان از نیروهای بسیج طرح امنیت و مابقی از نیروهای هنگ مرزی میرجاوه بودند، را برعهده گرفت.
یادآوری می‌شود که این حادثه بین ساعت چهار تا پنج بامداد امروز در منطقه صفر مرزی لولکدان رخ داد؛ منطقه صفر مرزی لولکدان مربوط به بخش ریگ ملک شهرستان میرجاوه است که در ۵۰ کیلومتری شهر میرجاوه قرار دارد.

انتهای پیام

captcha