انتقاد امام جمعه بابل از دست به دست شدن محرمانه‌ترین اوراق طبقه‌بندی شده
کد خبر: 3760248
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸

انتقاد امام جمعه بابل از دست به دست شدن محرمانه‌ترین اوراق طبقه‌بندی شده

گروه اجتماعی - امام جمعه بابل از اینکه اطلاعات و محرمانه‌ترین اوراق طبقه‌بندی شده گاهی اوقات دست به دست می‌شود و با آبروی اشخاص و سازمانی بازی می‌شود، انتقاد کرد.

انتقاد امام جمعه بابل از دست به دست شدن محرمانه‌ترین اوراق طبقه‌بندی شده
به گزارش ایکنا از مازندران حجت‌الاسلام حسن روحانی، امام جمعه بابل عصر دیروز هشتم آبان‌ماه در مراسم عزاداری اربعین حسینی که با حضور 280 نفر از مدیران، کارکنان حراست و پرسنل حفاظت فیزیکی دستگاه‌های اجرایی استان و در مصلای نمازجمعه این شهرستان برگزار شد، گفت: شکرگزاری از نعمت‌ها، از کوچکترین نعمت تا نعمت‌های بزرگ و بی‌بدیل که نقش موثری در حیات فردی و اجتماعی ما دارد از جمله اموری است که خداوند متعال به همه من و شما می‌آموزد.

وی افزود: خداوند در آیه 7 سوره مبارکه مائده مومنین را به یادآوری این نعمت‌ها تاکید کرده و فرموده است: «وَاذْكُرُوا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ و یاد کنید نعمت خدا را که به شما ارزانی داشت.»

روحانی با اشاره به اینکه نعمت‌های خداوند بردو قسم مادی و معنوی است، از دولت اسلامی به عنوان یک نعمت بزرگ یاد کرد و تصریح کرد: دولت اسلامی نعمتی  است که اگر درحیات انسان‌ها حاکم شود برکات عظیمی را می تواند برای جامعه بیافریند. دولتی که در سایه این نعمت بزرگ مایه عزت برای مسلین وذلت برای دشمنان باشد نعمت ارزشمندی است.

روحانی با اشاره به اینکه نعمت‌های خداوند بردو قسم مادی و معنوی است، از دولت اسلامی بعنوان یک نعمت بزرگ یاد کرد و تصریح کرد: دولت اسلامی نعمتی  است که اگر درحیات انسان‌ها حاکم شود برکات عظیمی را می تواند برای جامعه بیافریند. دولتی که در سایه این نعمت بزرگ مایه عزت برای مسلین وذلت برای دشمنان باشد نعمت ارزشمندی است.
وی با بیان اینکه حضرت سیدالشهدا(ع) خاندان خود را برای صیانت از اسلام فدا کرد، افزود: امام حسین(ع) برای صیانت از اسلام و تشکیل حکومت اسلامی جانبازی کرد تا بتواند بسترهای شکل‌گیری حکومت اسلامی را مهیا کند.
وی با تاکید بر اینکه در این ایام باید از اهداف قیام آن حضرت درس جانبازی و شکرگذاری از نعمت الهی «دولت اسلامی» را مشق کرد، افزود:  یکی از جلوه‌های یادآوری از این نعمت حفاظت از آن است؛ اگر نظام اسلامی بخواهد سایه خود را برسر این ملت بیفکند حاکمیت قسط  و عدل و تربیت همه جانبه را برای مردم فراهم کند لازمه این مسئله این است ارکان نظام برخوردار از سلامت باشد. 
روحانی  اظهار کرد:  مجموعه‌ای که در درون بیمار باشد، مجموعه‌ای که خود از درون رفتاری ناشایست و رفتاری خلاف از آنکه وعده اش را به مردم می دهد، انجام دهد آن زمان قدرت از نظام گرفته می شود و نظام زیر سوال می رود و دچار چالش می‌شود.
وی  با تاکید براینکه باید افرادی نظیر کارکنان حراست باشند تا  برسلامت نظام تاکید شود، ادامه داد: بعضی از خطبه‌های امام علی(ع) و بخش نامه‌های نهج البلاغه امیرالمومنین نظیر نامه به مالک را بخوانید. روح حاکم در نامه‌های حضرت حفاظت و نظارت برامور جاریه بلادهای تحت امر والی‌ها  است؛ در عین اینکه قرآن فرمود در امور فردی مردم تجسس نکنید اما امیرالمومنین علی(ع) به مالک اشتر تاکید داشتند تا افرادی را برای نظارت بیشتر بگمارند.
روحانی  به مدیران و کارکنان مجموعه حراست استان تاکید کرد: سلامت هر سازمان دولتی، عمومی و خصوصی که در بدنه نظام اسلامی مشغول انجام وظیفه اند بسیار مهم است  و همان گونه که امنیت مجموعه شما مهم است و شدیدا مراقبت می‌کنید تا صحنه‌های که سازمان را زیر سوال می‌برد را شاهد نباشید و سایر اموری که در کنار حیطه اختیارات شما است نیز مورد توجه باشد.
وی افزود: غیرت حراستی را شبانه روز برای نگهبانی مجموعه بکار بندید تا در رفتار، نگاه و برخورد و همه امور این مجموعه اختلالی صورت نگیرد و نباید وامدار احدی شوید، در خیانت ها همگام نشوید، مبادا اموری خلاف را چشم پوشی کنید.  
روحانی با بیان اینکه اگر مسئولیتی که در حد اختیارات مجموعه حراست است بدرستی انجام وظیفه شود بسیاری از معضلاتی که با آن مواجه‌ایم را شاهد نبودیم، گفت: اگر با سهل انگاری و نادیده گرفتن برخی از خطاها در مجموعه تحت امر شما، اوضاع سازمانی زیر سوال برود خیانتی است که متوجه همگان خواهد شد.
وی ادامه داد: شیرینی بعضی از مسئولیت‌ها گاهی انسان را وادار می‌کند تا به خیانت مبادرت کند برای اینکه این صندلی خود را حفظ کنید، وظیفه اصلی خود و اموری که مربوط به سلامت مجموعه است را نادیده نگیرید. 
روحانی با تاکید براینکه نگاه نافذ و نگاه توام با دقت و غیرت می تواند سلامت را در مجموعه فراهم کند، گفت: اطلاعات طبقه بندی شده هر سازمانی گاهی منتشر می‌شود و با آبروی شخص و سازمانی بازی می‌شود. محرمانه ترین اوراق طبقه بندی شده دست به دست می‌شود، خبرهایی که مربوط نظام اسلامی است و باید مورد دقت و حفاظت قرار گیرد و این اخبار جزء بیت المال است اگر دست به دست شود خسارت‌هایی به نظام اسلامی وارد می کند.
وی افزود: تشکر از کارکنان مجموعه حراست تعارف نیست چرا که امانت داری شما، حراست و حفظ دستاورد نظام می‌تواند بر عملکرد نظام اسلامی و خدمات ارزشمند آن بیافزاید.
در ابتدای این مراسم نیز قرائت قرآن توسط  حسینی و قرائت زیارت عاشورا نیز توسط  بابانژاد انجام شد و مراسم با ذکر مصیبت امام حسین(ع) توسط مداح اهل بیت آقای ولی‌الهی به پایان رسید.

انتهای پیام

captcha