انقلاب اسلامی تداوم‌ راه ائمه اطهار(ع) و حکومت علوی است
کد خبر: 3760894
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵

انقلاب اسلامی تداوم‌ راه ائمه اطهار(ع) و حکومت علوی است

گروه معارف ـ استاد دانشگاه انقلاب اسلامی را تداوم راه ائمه اطهار(ع) و حکومت علوی برشمرد و گفت: امروز دشمنان از حربه‌های گوناگون برای انقلاب‌زدایی از حوزه‌های علمیه به‌کار گرفته‌اند و طلاب باید هوشیار بوده و با تیزبینی تکلیف روز خود را بشناسند.

انقلاب اسلامی تداوم‌ راه ائمه اطهار و حکومت علوی است

به گزارش ایکنا از یزد، حجت الاسلام هادی امامی، استاد دانشگاه صبح امروز، 12 آبان‌ماه در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران معصومیه(س) با اشاره به قیام امام حسین(ع) اظهار کرد: ماه محرم مخصوص امام حسین(ع) است و ما باید مراقب باشیم کارکرد اصلی مجالس سیدالشهداء(ع) تغییر نکند، متأسفانه برخی این مجالس روضه‌خوانی را در حد یک دارالشفاء تقلیل داده‌اند در حالی که هدف اصلی از برگزاری این مراسم باید تقویت روحیه استکبارستیزی، مبارزه با ظلم، سرکوب کردن ناامیدی و تزریق روحیه ایستادگی باشد.
وی با بیان آیه 17 سوره حجرات تصریح کرد: در صدر اسلام افرادی، بر پیامبر(ص) به خاطر اسلام آوردنشان منت گذاردند که خداوند خطاب به آنها این آیه را نازل کرد و فرمود: این خداوند بود که بر شما منت گذارد و برنامه جامع زندگی را در قالب دین اسلام برای شما قرار داد و اینگونه زاویه نگاه غلط آنها را تغییر داد.
امامی با تاکید بر اهمیت توجه به نوع نگاه افراد افزود: یک مبلغ موفق برای تحلیل رفتارهای دیگران قبل از هرچیز باید با نوع نگاه آن فرد آشنا باشد تا بتواند رفتارش را تغییر دهد؛ چرا که زاویه دید هرکس رفتارش را شکل می‌دهد.
وی با مطرح کردن این پرسش همگانی که «این انقلاب برای ما چه کرده است» اظهار کرد: اکنون بعد از 1400 سال از نزول اسلام، در ایران واقعه عظیمی به نام انقلاب اسلامی رخ داد که منجر به تشکیل حکومت اسلامی شد، در واقع خداوند بر ملت ایران منت گذارد و با رهبری منحصر به فرد امام خمینی(ره) و عنایت امام زمان(عج) و برکت خون شهیدان بستر تشکیل حکومت اسلامی را به وجود آورد.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه این انقلاب در واقع یک فرصت استثنایی که برای شیعیان بی‌سابقه بود، برای ما فراهم کرد، افزود: امروز که دشمنان خارجی و داخلی از حربه ها و ترفند های گوناگون و جدید، برای انقلاب زدایی از حوزه های علمیه به کار گرفته اند، طلاب نیز باید هوشیار بوده و با تیزبینی تکلیف روز خود را بشناسند و روحیه استکبار ستیزی ،و ضد آمریکایی خود را همچنان حفظ کنند.
وی انقلاب اسلامی را تداوم راه ائمه اطهار(ع) و حکومت علوی عنوان کرد و گفت: طلاب که خود را پرورش یافته مکتب اهل بیت(ع) می‌دانند، باید افرادی را در دامان خود پرورش دهند که آینده انقلاب با حضور آنان تضمین شده و از این ظرفیت ها که مدیون انقلاب است برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) استفاده کنند.
امامی یکی از وظایف روز طلاب را، دانستن مطالبات رهبری و تلاش در جهت محقق کردن و عمل به آن منویات دانست و افزود: همچنین طلاب باید علاوه بر تقوای در عبادات، تقوای سیاسی را نیز حفظ کنند و اگر امروز همه امکانات برای تحصیل طلاب فراهم است و شاهد یک تحول عظیم و ارزشمند هستیم مدیون انقلابی است که از همین حوزه ها شروع شد .
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد یادآورشد: مناطق محروم کشور نیازمند حضور شما طلاب است سعی کنید تا با یک برنامه‌ریزی مناسب برای رفع کمبودهای فرهنگی و اجتماعی جامعه تلاش کنید.
وی با اشاره به دستاورهای انقلاب تصریح کرد: عملکرد این چهل سال کاملا قابل دفاع است زیرا قبل از انقلاب تنها سی درصد زنان باسواد بودند که اکنون زنان پا به پای مردان در کسب مدارج علمی و تحصیلی پیش می‌روند که حتی جلوتر هستند اما اکنون سوالی که باید مطرح کرد این است که ما برای انقلاب چه کرده‌ایم؟ اینجاست که تغییر نوع نگاه اهمیت پیدا می‌کند و جهت انتقادات را باید به خودمان برگردانیم که اکنون با فراهم بودن بستر، ما تا چه حد به وظیفه خود در برابر اسلام و حفظ انقلاب عمل کرده‌ایم؟

انتهای پیام

captcha