خراسان جنوبی نیاز به تقویت بنیان‌های اقتصادی دارد
کد خبر: 3761068
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
استاندار خراسان جنوبی:

خراسان جنوبی نیاز به تقویت بنیان‌های اقتصادی دارد

گروه سیاست و اقتصاد - استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی نیاز به تقویت بنیان‌های اقتصادی استان به‌عنوان راهبردی‌ترین موضوع برای قرار گرفتن در مسیر توسعه به شکل مناسب دارد.

خراسان جنوبی نیاز به تقویت بنیان‌های اقتصادی دارد

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، محمد مهدی مروج الشریعه، شب گذشته 12 آبان در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی که با حضور تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد، با اشاره به کار با ارزش دانشگاه بیرجند در تدوین سند آمایش استان، اظهار کرد: این سند در دفاتر بخشی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مصوب شده و بهترین نقشه راه استان است.

وی افزود: مسئله مربوط به شورای امنیت و توسعه پایدار شرق و غرب کشور 9 استان را شامل می‌شود و مسئولیت استاندار خراسان جنوبی به دستور وزیر کشور کمک برای تهیه اسناد توسعه استانی این 9 استان است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: این سند با رویکرد آب در درجه نخست به عنوان مهم‌ترین نیاز دارای محورهایی از جمله عمران توسعه روستایی و شهری، حمل و نقل، مسائل فرهنگی، اجتماعی و آموزشی، اقتصاد و تولید بر مبنای رقابت پذیری محصولات تولیدی استان در بخش‌های مختلف است.

وی ادامه داد: در حوزه اشتغال 118 میلیارد تومان تسهیلات در مرحله نخست به استان اعلام شد که این اعتبار در چرخه پرداخت قرار گرفت.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه 21 میلیارد تومان تشویقی نیز در مرحله دوم به استان دادند که جذب شد، افزود: سهم خراسان جنوبی به شکل کامل در مرحله اول جذب شده و میزان پرداختی به 147 میلیارد تومان رسیده و میزان انعقاد قرارداد طرح‌هایی که قرارداد بانکی آن‌ها به امضای بانک و طرف مقابل رسیده مبلغ 182 میلیارد و 900 میلیون تومان است.

مروج الشریعه بیان کرد: خراسان جنوبی نیاز به تقویت بنیان‌های اقتصادی استان به عنوان راهبردی ترین موضوع برای قرار گرفتن در مسیر توسعه به شکل مناسب دارد.

وی تصریح کرد: طی دیدار با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، شرایط خراسان جنوبی تبیین شد و دولت صد میلیارد تومان تسهیلات بانکی با نرخ چهار درصد را برای جبران بخشی از خسارت‌ها و مشکلات ناشی از خشکسالی که به جامعه تولیدی روستاییان وارد شده، اختصاص داد.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: علاوه بر ای مبلغ 47 میلیارد تومان برای تقویت زیرساخت‌های طبیعی استان مانند قنوات، آبخیزداری و بخش تولید در حوزه کشاورزی اختصاص یافت.

انتهای پیام

captcha