برگزاری نشست تخصصی استکبارستیزی در اندیشه دانشجوی مسلمان ایرانی
کد خبر: 3761320
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵

برگزاری نشست تخصصی استکبارستیزی در اندیشه دانشجوی مسلمان ایرانی

گروه سیاست و اقتصاد ــ نشست تخصصی استکبارستیزی در اندیشه دانشجوی مسلمان ایرانی به‌همت جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی عصر دیروز با حضور مدیر گروه معارف دانشگاه ارومیه و دانشجویان برگزار شد.

برگزاری نشست تخصصی استکبارستیزی در اندیشه دانشجوی مسلمان ایرانی
به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم ولی‌زاده، مدیر گروه معارف و عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه، عصر دیروز ۱۲ آبان‌ماه در نشست استکبارستیزی در اندیشه دانشجوی مسلمان ایرانی، با اشاره به اهمیت مبارزه با استکبار و زمینه‌های ظهور آن با تاکید بر اینکه هر روزِ این انقلاب، یادآور حماسه‌ها و دلاوری‌های جوانان این مرز و بوم بوده و 13 آبان، روزی بزرگ در تاریخ ملت ایران به‌عنوان نماد و سمبل غیرت و از خودگذشتگی است، تصریح کرد: سال‌ها قبل از انقلاب، کشورهای استکباری، با تضعیف حقوق سایر کشورها، حق مصونیت اتباع خود را در کشورهای دیگر اجرا کردند که در ایران نیز در زمان پهلوی اول، این طرح به دستور اسدالله اعلم در هیئت دولت تصویب شد که چندماه بعد، امام راحل در اعتراض به این لایحه، در قم سخنرانی و انزجار خود را اعلام کردند که بدنبال این اعتراض عمال پهلوی، امام راحل را به ترکیه تبعید کردند و زمینه اصلی مبارزه با استکبار در سال 43 شمسی آغاز شد.
حجت‌الاسلام ولیزاده بااشاره به شهادت دانش‌آموزان در 13 آبان 57 طی تجمعی در دانشگاه تهران و نامگذاری این روز به روز دانش‌آموز افزود: 13 آبان 58 نیز با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام بسترهای رخداد بزرگی را مهیا کرد.
وی بابیان اینکه آمریکا که در راس استکبار جهانی قراردارد با اعمال تحریم‌ها و فشارها در طول ادوار مختلف سعی در ضربه‌زدن به انقلاب و نظام دارد، بااشاره به مسئله برجام و نقض حقوق ایران توسط آمریکا یادآورشد: آمریکا خارج از تصویب شورای امنیت و سازمان ملل به تعهدات خود عمل نکرد و بدون توجه به چهارجوب قانونی خواسته‌های سیاسی خود را به کشورها از جمله ایران تحمیل کرد.
این استاد فقه بااشاره به ضرورت رشد و آگاه‌سازی جامعه از طریق توسعه اقدامات فرهنگی بخصوص در بین قشر جوان و دانشگاهی برای مبارزه با تبلیغات سوء دشمن و استکبارستیزی بیان کرد: دانشجویان پیرو خط رهبری باید به کارهای فرهنگی روی آورند و با توجه به استعدادهای خود برای رفع مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف راهکار ارائه دهند.
این مدیر گروه برگزیده معارف کشوری، آشناکردن اذهان با فرهنگ انقلابی در قالبهای مختلف از جمله هنر، شعر، خطابه و حتی استفاده از بستر فضای مجازی را ضروری دانست و افزود: امروزه باید با تولید فکر، جبهه فرهنگی ایجاد کرد.
حجت‌الاسلام ولیزاده، شناسایی نظام سلطه و تحلیل درست سیاستها و داشتن بصیرت سیاسی را از ویژگی‌های دانشجوی امروز انقلابی عنوان کرد و گفت: امروزه وفاق و اتحاد، تاثیرناپذیری از تعهدات دشمن و موضع‌گیری صحیح باید در بین اقشار دانشجو وجود داشته باشد و دانشجوی انقلابی باید خستگی‌ناپذیر و بااراده قوی با خلوص و صبر انقلابی در کارها و اقدامات فرهنگی جامعه تلاش کند.
وی علم‌آموزی و پیشرفت منطبق با تکنولوژی روز را از زمینه‌های مبارزه با استکبارستیزی و استقلال دانست و خاطرنشان کرد: چنانچه با علم‌آموزی از درون به خود اتکا کنیم دیگر تحریم‌ها نیز کارساز نخواهند بود، همانگونه که در فعالیتهای هسته‌ای نیز موفق و خودکفا شدیم، در سایر زمینه‌ها نیز به استقلال و خوداتکایی می‌رسیم.
عضو هیئت علمی گروه معارف دانشگاه ارومیه بابیان اینکه امروزه تبلیغات نقش مهمی در پیشبرد اهداف دارد و دشمنان از این فرصت برای نفوذ در بین ملت استفاده می‌کنند، افزود: دشمن با تهاجم رسانه‌ای با تضعیف موفقیت‌ها و برجسته‌کردن نقاط ضعف کشور درصدد نابودی قدرت ملت ایران است.
مدیر گروه معارف دانشگاه ارومیه گفت: در هر کشور و قدرتی ناکارآمدی برخی مدیران و ضعف و کاستی‌ها غیر قابل انکار است اما نباید این ضعفها دستاویزی برای ناکارآمد دانستن اصل انقلاب و نظام تلقی شود و نباید خطای برخی مدیران را به کل نظام تعمیم داد.
حجت‌الاسلام ولیزاده باتاکید براینکه روحیه حق‌طلبی و آرمان‌خواهی در دانشجویان باید موج بزند، تصریح کرد: نباید این آرمان‌خواهی و حق‌طلبی با دین‌ستیزی و گرایش به سبک زندگی غربی اشتباه گرفته شود، بلکه دانشجویان و جوانان انقلابی پیرو رهبری با احترام به هویت ایرانی‌اسلامی خود با کسب موفقیت‌های روزافزون در مسیر افتخار‌آفرینی برای کشور و نظام تلاش کنند.
این مدرس فقه با اشاره به اهمیت حضور در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبارگفت: ملت غیور و انقلابی ایران همه‌ساله با حضور گسترده خود در راهپیمایی 13 آبان خشم و انزجار خود را از استکبار بزرگ اعلام می‌کنند و امسال نیز فریاد و این انزجار رساتر از سالهای قبل گوش دشمنان را کر خواهد کرد و نشان می‌دهد که ملت ایران همچنان پیرو رهبری و آرمان‌های انقلاب است.
وی با اشاره آغاز تحریم‌های ثانویه علیه ایران ادامه داد: آمریکا بداند که با تحریم‌ها، تسلیم نخواهیم شد بلکه با توان مضاعف در مسیر ما می توانیم، گام برمی داریم.
همچنین، این نشست با پرسش و پاسخ بین دانشجویان و سخنران ادامه یافت.

انتهای پیام

captcha