بدهی 174 میلیارد ریالی نهادهای یزد به موقوفات
کد خبر: 3761629
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲

بدهی 174 میلیارد ریالی نهادهای یزد به موقوفات

گروه اجتماعی- رئیس اداره حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از بدهی 174 میلیارد ریالی دستگاه‌های دولتی و نیروهای مسلح استان یزد به موقوفات خبر داد.

بدهی 174 میلیارد ریالی نهادهای یزد به موقوفات

به گزارش ایکنا از یزد، سعید جعفری‌ پور، رئیس اداره حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد صبح امروز در جمع خبرنگاران استان به مناسبت دهه وقف اظهار کرد: در راستای حفظ و تثبیت موقوفات و حفظ از افراد سودجو موقوفات سند دار می شوند که در این راستا در سال گذشته 710 جلد سند مالکیت اخذ شد و بیش از 940 رقبه وقفی سند دار شد.
وی با اشاره به اینکه بخشی از املاک موقوفه در اختیار دستگاه های دولتی قرار دارد گفت: مقدار بدهی که دستگاه های دولتی و نیروهای مسلح به موقوفات دارند و طی یک سال گذشته مقدار بدهی احصا و مستند سازی شد به مبلغ 174 میلیارد ریال است.
جعفری پور افزود: دستگاه‌های مربوطه نیز این میزان بدهی را پذیرفته‌ اند بنابراین مستندات جمع آوری و بخشی پرداخت شده و بخشی در دیون دولت در حال پیگیری است.
رئیس اداره حقوقی اوقاف و امور خیریه استان یزد عنوان کرد: در طول یک‌سال گذشته 730 فقره از اسناد وقفی جمع‌ آوری شده و برای مرمت و نگه داری به ستاد سازمان ارسال شده که برخی از این سندها به قرن 10 و 11 هجری بر می گردد.
وی ادامه داد: 200 فقره از اسناد وقفی مجدد جمع آوری شده که در حال آماده سازی برای ارسال است.
جعفری‌پور در مورد تعیین تکلیف پرونده‌های قضایی موقوفات نیز گفت: اوقاف در بیشتر مواقع حدود 300 پرونده قضایی در محاکم دادگستری دارد و در طول یک سال گذشته 264 پرونده تعیین تکلیف شد که 90 درصد آراء صادره، به نفع موقوفات بود.

انتهای پیام

captcha