هدیه لبخند به یتیمان نیازمند خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3761876
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵

هدیه لبخند به یتیمان نیازمند خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: حامیان طرح‌های اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد خراسان‌جنوبی طی شش‌ماهه ابتدای سال جاری شش میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان به ایتام و محسنین کمک کردند.

هدیه لبخند به یتیمان نیازمند خراسان‌جنوبی

احمد رفیعی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: طی شش‌ماهه ابتدای سال جاری، خیران بیش از پنج میلیارد و ۴۳۶ میلیون تومان کمک نقدی و ۹۸۴ میلیون تومان به صورت غیر نقدی اهدا کردند که این کمک‌ها نسبت به مدت مشابه ۲۸ درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه ۳۰ درصد سهم کل درآمدهای استان در شش‌ماهه نخست سال جاری را درآمدهای طرح اکرام ایتام و محسنین به خود اختصاص داده است، افزود: هم‌اکنون 2934 نفر کل فرزندان ایتام دارای حامی این نهاد هستند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی یادآور شد: هم‌اکنون ۱۴ هزار و ۲۹۸ نفر حامی فعال و نیمه فعال از فرزندان ایتام تحت پوشش این نهاد حمایت‌های مادی و معنوی انجام می‌دهند که بیشترین حامیان داخل استانی هستند.
رفیعی گفت: طرح اکرام ایتام فرصت مناسبی است که فرد یا افرادی به عنوان حامی به صورت داوطلبانه پس از گفتگوی حضوری و اطلاع از جزئیات طرح با انتخاب خود در حمایت از یک یا چند فرزند یتیم برای مدت یک یا چند سال با کمک‌های ماهیانه حداقل ۵۰ هزار تومان مشارکت نمایند.
وی تصریح کرد: تقویت حس همدلی و همکاری در جامعه اسلامی، ترویج سنت حسنه احسان به ایتام، ایجاد زمینه مشارکت افراد خیر و نیکوکار رعایت عزت‌نفس و حفظ کرامت انسانی ایتام و خانوارهای آنان از اهداف اجرای طرح اکرام ایتام است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی بیان کرد: طرح محسنین نیز فرزندان خانوارهای تحت حمایت که دارای سرپرست، ولی پدر یا مادر از کارافتاده یا دچار بیماری هستند را شامل می‌شود.
رفیعی تعداد فرزندان محسنین دارای حامی این نهاد را چهار هزار و ۴۳۲ نفر عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون تعداد شش هزار و ۹۰۹ نفر حامی فعال و نیمه فعال مساعدت‌های نقدی وغیرنقدی خود را به فرزندان طرح محسنین اهدا می‌کنند.
وی یادآور شد: مردم متدین و نیکوکار می‌توانند با مراجعه به ادارات تابعه این نهاد در سطح استان، سایت کمیته امداد و مراجعه به پایگاه‌های حامی یابی در مناسبت‌های مختلف در مساجد، حسینیه‌ها و محافل مذهبی در طرح‌های ملی خداپسندانه مشارکت کنند.
انتهای پیام

captcha