احداث حوزه علمیه در آستان مقدس شیخ صدوق
کد خبر: 3762035
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱

احداث حوزه علمیه در آستان مقدس شیخ صدوق

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ری از احداث حوزه علمیه در اراضی بدون مانع آستان مقدس شیخ صدوق(ع) خبر داد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی صادقی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دیروز، 15 آبان در نشست خبری هفته وقف با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان اوقاف، عمل امینانه را بهترین تبلیغ وقف دانست و گفت: عمل امینانه به تنهایی ترویج فرهنگ وقف است.
وی ادامه داد: لازم است تا بر اساس این فرمایشات و شعار اداره وقف مبنی بر «وقف رسانه ترویج موقوفات مشارکتی» عمل کنیم و در این راستا اطلاع‌رسانی از فعالیت‌های اوقاف به مردم از سوی رسانه‌ها بی‌تأثیر نیست.
این مقام مسئول بیان کرد: برای گرامیداشت هفته وقف نباید فقط به نصب یک بنر تبریک بسنده کرد؛ بلکه باید آمار دقیق موقوفات نشر داده شود تا امور و هزینه‌های اوقاف شفاف شود.
وی ابراز کرد: در زمینه اجرای نیات تا این لحظه بیش از 2 میلیارد تومان برآورد شده است که با تخصیص 500 میلیون تومان جهت کمک‌رسانی به ایتام فعالیت داشتیم، همچنین 1000 نفر از موقوفات ری بهره‌مند شدند و در ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) بیش از 300 میلیون تومان هزینه شده است.
حجت‌الاسلام صادقی با اعلام اینکه 458 موقوفه و 10 هزار و 348 رقبه در سامانه جامع موقوفات به ثبت رسیده است، افزود: در راستای آبادانی و ساماندهی موقوفات، مستأجران دارای سرقفلی مستقر در ملک وقفی جهت تغییر شغل با مکاتبه اداره اوقاف و امور خیریه 3 ماه بدون پذیره می‌توانند به کسب در آمد در کار جدید خود بپردازند و پس از آن پذیره خود را واریز کنند تا اگر پشیمانی در تغییر شغل ایجاد شد؛ دچار ضرر مالی نشوند.
وی با ارائه گزارشی از دیگر موقوفات ری بیان کرد: جمعاً 31 بقعه در شهرستان ری داریم که از این تعداد 16 بقعه متعلق به حسن‌آباد فشافویه است، بزرگترین موقوفه از نظر وسعت مختص به سهام‌الدوله با 5 هزار و 800 هکتار شامل 5 روستا در بخش کهریزک است و پرتعدادترین رقبه به موقوفه حاج ملاعلی کنی که از مراجعین تقلید در زمان ناصرالدین شاه بوده است، تعلق دارد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ری اضافه کرد: در سال جاری 5 وقف جدید به ثبت رسیده است که شامل 2 ملک مسکونی 80 متری جهت احداث مسجد، یک قطعه زمین 1000 متری برای احداث مسجد، 100 متر زمین جهت توسعه مسجد، و ملکی دیگر به مساحت 85 متر جهت پژوهش بنیادی و علمی است.
وی تصریح کرد: بیمارستان روحانی‌نژاد که در گذشته کلنگ‌زنی آن انجام گرفته است، در شهر ری جهت امورات تخصصی سرطان به عنوان مشارکت‌های مردمی از جانب اداره اوقاف این شهرستان اعلام می‌شود تا مردم خیرخواه این منطقه با مراجعه به اداره بتوانند با هزینه ناچیز در این طرح مشارکت داشته باشند.
حجت‌الاسلام صادقی در پایان یادآور شد: شیخ صدوق(ره) به عنوان یک شخصیت علمی و فقهی مطرح است پس در این راستا ما در جهت افتتاح یک حوزه علمیه در اراضی بدون مانع این بقعه اعلام آمادگی کردیم تا همگان از وجود این عالم بزرگوار بهره‌مند شوند.

محمد فرخی

انتهای پیام

captcha