فرهنگ قومی و محلی مکمل فرهنگ اسلامی است
کد خبر: 3762151
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

فرهنگ قومی و محلی مکمل فرهنگ اسلامی است

گروه فرهنگی- نماینده ولی فقیه در کردستان، با بیان اینکه فرهنگ منطقه ای، قومی و محلی، مکمل فرهنگ اسلامی است، افزود: فرهنگ تکریم و احترام به پدر و مادر که در فرهنگ اسلامی وجود دارد در فرهنگ غربی بیگانه است.

فرهنگ قومی و محلی مکمل فرهنگ اسلامی است

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، در مراسم تجلیل از فعالان عرصه فرهنگ عمومی کردستان که به مناسبت گرامیداشت ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی انجام شد، اظهار کرد: فعالیت شورای فرهنگ عمومی در جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد و بایستی روی آن کار شود.
وی با بیان اینکه دشمنان تلاش می‌کنند فرهنگ عمومی مردم را تغییر دهند، عنوان کرد: با تغییر فرهنگ زندگی و افکار مردم خیلی چیزها از جمله اعتقادات باورها و رفتارها نیز تغییر می کند.
وی فضا و شرایط جامعه امروز را متأثر از فرهنگ غربی و مادی دانست و افزود: بر همین اساس نهادینه کردن فرهنگ اسلامی بیش از هر زمان دیگری ضرورت دارد.
نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه فرهنگ منطقه ای، قومی و محلی، مکمل فرهنگ اسلامی است، افزود: فرهنگ تکریم و احترام به پدر و مادر که در فرهنگ اسلامی وجود دارد در فرهنگ غربی بیگانه است.
آیت‌الله شاهرودی، با تاکید بر اینکه ما نباید بگذاریم فرهنگ ما از بین برود، اعلام کرد: وظیفه همه ما این است که فرهنگ خود را زنده نگه داریم و اجازه ندهیم مشکلات، معضلات و آسیب‌های اجتماعی که جامعه را تهدید می‌کند موجب دور شدن ما از فرهنگ‌مان شود.
وی خواستار فعال شدن کمیته‌های شورای فرهنگ عمومی در استان شد و افزود: برای ارتقاء فرهنگ عمومی و باورهای انقلابی و دینی و سبک زندگی اسلامی و خانواده سالم شهروندان می توان از طریق این شورا اقدامات مطلوب و اثر بخشی را انجام داد.
آیت الله شاهرودی با تأکید بر اینکه شورای فرهنگی عمومی باید به عنوان مجلس فرهنگی در استان‌ها فعالیت کند، بیان کرد: تجلیل از کسانی که در بر روی فرهنگ ما تاثیر داشته اند بایستی در دستور کار قرار گیرد.
وی با تاکید بر برگزاری همایش های موضوعی همچون سبک زندگی ایرانی اسلامی بیان کرد: فرهنگ تعطیل پذیر نیست و بایستی همواره استمرار داشته باشد و آن را به بهترین نحو احسن به نسل آینده منتقل کرد.
انتهای پیام

captcha