سعادت و شقاوت انسان به مدیریت زمان او برمی‌گردد
کد خبر: 3762275
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵

سعادت و شقاوت انسان به مدیریت زمان او برمی‌گردد

گروه معارف- استاد حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: سعادت و شقاوت انسان به مدیریت زمان او برمی‌گردد چرا که به گفته‌ امام علی (ع) گذر زمان مانند گذر کردن ابرهاست و انسان‌های مومن همواره در تلاش هستند تا از آن به درستی بهره ببرند.

به گزارش ایکنا از یزد، زهرا خیری، کارشناس دینی و استاد حوزه علمیه خواهران صبح امروز در مجلس روضه‌خوانی و در جمع اساتید، طلاب و عموم مردم در مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس(س) یزد، با اشاره به اینکه یکی از نام‌های روز قیامت یوم‌الحسره است اظهار کرد: دلیل نام‌گذاری برای این روز از آن جهت است که دیگر فرصتی برای انجام عمل صالح وجود ندارد و بیشتر مردم از اینکه از فرصت‌هایی که در دنیا داشته و استفاده نکردند، انگشت حسرت بر دهان می‌گذارند. پس چه خوب است انسان تا زمانی که وقت دارد، به فکر انجام عمل صالح باشد .
وی ادامه داد: قسم خوردن قرآن به زمان‌های مختلف مانند والفجر، والعصر و نیز تقسیم یک شبانه روز به سه قسمت جهت انجام عبادت، استراحت و امرار معاش گواهی این مدعاست که زمان، خیلی ارزشمند است و سعادت و شقاوت انسان به مدیریت زمان او برمی‌گردد چرا که به گفته‌ امیر المومنین علی(ع) گذر زمان مانند گذر کردن ابرهاست و انسان‌های مومن همواره در تلاش هستند تا از آن به درستی بهره ببرند.
خیری مهم‌ترین راهکار استفاده درست از وقت را، توجه به هدف آفرینش انسان دانست و گفت: خداوند ظرف وجودی انسان را گسترده کرده تا بتواند به معارف بلندی برسد و وصول به این معارف جز با تدبر در عالم و مدیریت زمان جهت مطالعه‌ی فراوان در این راه است.
کارشناس دینی ادامه داد: راهکار دیگری که انسان را مدیر زمان می‌کند، توجه به ارزش‌هایی که خداوند در وجود انسان قرار داده است چرا که اگر انسان خود را ضعیف و زبون بپندارد و به مسائل دنیوی اکتفا کند، گذر زمان برایش مهم نیست چه برسد به اینکه بخواهد آن را مدیریت کند و به گفته‌ علامه جعفری اگر کسی عشق او به اندازه‌ی خدا باشد ارزش او نیز همین مقدار است و این باعث سعادت او می‎شود.

انتهای پیام

captcha