پیوند میان ورزش و کتاب‌خوانی در ورزشگاه نقش جهان
کد خبر: 3762457
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹

پیوند میان ورزش و کتاب‌خوانی در ورزشگاه نقش جهان

گروه فرهنگی - مراسم پیشواز هفته کتاب و کتاب‌خوانی پیش از آغاز مسابقه بین دو تیم سپاهان و سایپا در ورزشگاه نقش جهان برگزار شد.

پیوند میان ورزش و کتاب‌خوانی در ورزشگاه نقش جهان

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان، مراسم پیشواز از هفته کتاب و کتاب خوانی با حضور دکتر قدرت‌الله نوروزی شهردار اصفهان، محمد عیدی رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، مسعود تابش مدیرعامل باشگاه سپاهان اصفهان و کادر فنی و بازیکنان تیم‌های سپاهان و سایپا با شعار «کتاب، پرواز در آسمان دانایی» از سوی اداره امور کتابخانه‌ها و کتابخانه مرکزی در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شد.
قدرت‌الله نوروزی پیش از آغاز مسابقه بین تیم‌های سپاهان و سایپا ضمن دیدار با مسعود تابش، مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان به رختکن تیم فوتبال سپاهان رفت و پس از گفت‌وگو با مربی و بازیکنان این تیم در محوطه کناری زمین چمن ورزشگاه از نماد هفته کتاب و کتاب‌خوانی رونمایی کرد.
در این مراسم شهردار اصفهان به علی دایی سرمربی تیم سایپا، امیر قلعه نویی سرمربی تیم سپاهان اصفهان، داوران این مسابقه، ناظران داوری و کاپیتان‌های دو تیم کتاب‌هایی با عناوین «نیمکت داغ»، «فوتبال علیه فوتبال»، «روزی روزگاری فوتبال» و «فوتبال و فلسفه، ذهن زیبا بازی زیبا» را اهدا کرد.
پیش از آغاز این مسابقه، در اسکوربورد ورزشگاه نقش جهان پیام‌هایی در رابطه با مطالعه و کتاب خوانی برای افراد حاضر در ورزشگاه ارائه و از مردم دعوت شد تا به مناسبت هفته کتاب در یک مانور شهری در تاریخ 24 الی 26 آبان ماه که در 3 نقطه از شهر انجام می‌گیرد شرکت کنند.
شهردار اصفهان در این مراسم گفت: هدف از این اقدام علاوه بر تماشای مسابقه کنار جوانان، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در مکانی است که شور و نشاط وجود دارد تا پیوندی میان ورزش و کتاب‌خوانی ایجاد شود. ورزش و کتاب به سلامت جسم و روح منجر می‌شوند و پیوند این دو حرکتی در جهت خوب اندیشیدن است.
محمد عیدی رییس سازمان فرهنگی، اجنماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز ضمن خیر مقدم به بازیکنان و کادر فنی تیم سایپا اظهار داشت: یکی از وظایف ما نهادینه سازی فرهنگ شهروندی به عنوان شهرداری است و فوتبال بزرگترین مدرسه شهروندی است که در 90 دقیقه تابلوی واقعی از زندگی چندساله را رو در روی افراد قرار می‌‎دهد.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با همکاری سازمان‌های مختلف، بتواند فرهنگ شهروندی را در حوزه ورزش و باشگاه‌های ورزشی که بیشتر در قالب هیأت‌ها هستند، توسعه دهد.

captcha