کمبود موقوفات قرآنی؛ مهمترین مشکل اوقاف نقده و پیرانشهر
کد خبر: 3762549
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶

کمبود موقوفات قرآنی؛ مهمترین مشکل اوقاف نقده و پیرانشهر

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نقده و پیرانشهر تصریح کرد: مهمترین نیاز ما در حوزه وقف، موقوفات قرآنی است که سال گذشته فقط یک وقف قرآنی در نقده به ثبت رسید و این موضوع نیازمند تبلیغ و ترویج این سنت حسنه است.

کمبود موقوفات قرآنی؛ مهمترین مشکل اوقاف نقده و پیرانشهر

حسین منفردی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نقده و پیرانشهر در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه همایش یاوران وقف در نخستین روز دهه وقف در نقده برگزار شد، اظهار کرد: این همایش با حضور معاونین فرهنگی برگزار شده و 4 نفر از یاوران وقف شهرستان‌های نقده و پیرانشهر نیز در این مراسم تجلیل شدند.
وی با اشاره به اینکه طی دهه وقف برای موقوفه حاج بهرام بیگ نقده نیز سند رسمی اخذ شد، خاطرنشان کرد: اخذ سند رسمی 400 هکتار برای این موقوفه که شامل 131 رقبه است، از اقدامات مهم در دهه وقف بود که با این اقدام 110 هکتار به اراضی موقوفه اضافه گردید.
منفردی با بیان اینکه برای بیش از 90 درصد املاک موقوفه نقده و پیرانشهر، سند تک‌برگ اخذ شده است، افزود: تا پایان سال جاری نیز تمامی موقوفات پیرانشهر به‌صورت 100 درصد و شهرستان نقده نیز بیش از 95 درصد موقوفات تثبیت و اخذ سند صورت خواهد گرفت.
وی ادامه‌داد: طی سال جاری 5 وقف جدید در نقده و 6 وقف نیز پیرانشهر به ثبت رسیده که شاخص‌ترین وقف در نقده و در ابتدای سال جاری به ثبت رسید که یک دستگاه آپارتمان برای بیماران خاص و بی بضاعت وقف شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نقده و پیرانشهر با اشاره به اینکه کل موقوفات نقد 172 مورد است، یادآور شد: از این تعداد 26 مورد وقف منفعتی و 146 مورد نیز وقف انتفاعی است که این موقوفات شامل 750 رقبه هستند و در شهرستان پیرانشهر نیز 240 موقوفه به ثبت رسیده که از این تعداد 16 وقف منفعتی و 224 وقف انتفاعی است و شامل 300 رقبه هستند.
وی تصریح کرد: عمده موقوفات در این دو شهرستان اراضی کشاورزی است و مهمترین نیاز کنونی وقف در نقده و پیرانشهر، موقوفات قرآنی است که با نیت حوزه علمیه و یا برای بیماران خاص وقف صورت گیرد و محور تبلیغات نیز در همین راستا است و سال گذشته نیز فقط یک وقف قرآنی در محمدیار نقده با نیت احداث دارالقران به متراز 400 مترمربع وقف شد.
انتهای پیام

captcha