ثبت ۲۰ وقف جدید در مهاباد
کد خبر: 3762572
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰

ثبت ۲۰ وقف جدید در مهاباد

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد از وجود ۴۸۱ موقوفه در این شهرستان خبر داد و گفت: طی سال جاری نیز ۲۰ وقف جدید در این مهاباد به ثبت رسیده است.

ثبت 20 وقف جدید در مهاباد

حسین مقتدر، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه 481 موقوفه در این شهرستان وجود دارد، افزود: از این تعداد 139 مورد منفعتی و 342 مورد وقف نیز انتفاعی است که این تعداد موقوفات شامل 1608 رقبه بوده که 1159 مورد آن منفعتی و 449 مورد انتفاعی است.
وی ادامه‌داد: طی سال جاری نیز 20 وقف جدید در مهاباد به ثبت رسیده که کاربری عمده آنها در حوزه خانه عالم، مسجد، مدرسه و خانه قرآنی بوده است و بیشترین نیاز وقفی در مهاباد نیز برای دانش‌آموزان بی بضاعت و بیماران صعب‌العلاج است که در این راستا تمامی روحانیون شهرستان در جلسات مختلف تبلیغ می‌کنند.
مقتدر خاطرنشان کرد: برای 918 رقبه مهاباد نیز تاکنون اخذ سند صورت گرفته که در واقع 60 درصد رقبات را شامل می شود که 40 مورد نیز طی سال جاری بوده و تا پایان سال نیز 564 رقبه سنددار خواهد شد.
وی درخصوص قدیمی‌ترین موقوفه مهاباد نیز اظهار کرد: موقوفه مرحوم بوداغ سلطان با قدمت 350 ساله، قدیمی‌ترین موقوفه مهاباد به‌شمار می‌رود که کاربری آن زراعی است.
انتهای پیام

captcha