برگزاری کارگاه آموزش تخصصی صوت، لحن و تجوید و حسن حفظ در سنندج
کد خبر: 3763064
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳

برگزاری کارگاه آموزش تخصصی صوت، لحن و تجوید و حسن حفظ در سنندج

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ کارگاه آموزش تخصصی صوت، لحن و تجوید و حسن حفظ قرآن کریم با حضور استاد بهروز یاری‌گل امشب، 20 آبان ماه در مجتمع فرهنگی ـ هنری فجر سنندج برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزش تخصصی صوت، لحن و تجوید و حسن حفظ در سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان،کامل گلباغی، دبیر نخستین جشنواره «قرآن محور یه کیه تی» امشب، 20 آبان ماه در کارگاه آموزش تخصصی صوت، لحن و تجوید و حسن حفظ قرآن کریم اظهار کرد: کارگاه آموزشی با شرکت نزدیک به 50 نفر از علاقه‌مندان به کلام‌الله مجید، قاریان استان و با تدریس بهروز یاری گل از اساتید قرآن کریم کشور تشکیل شد.
وی با بیان اینکه کارگاه تخصصی صوت، لحن و تجوید از برنامه های جنبی جشنواره «قرآن محور یه کیه تی» در کردستان است، افزود: این کارگاه آموزشی با هدف ارتقاء توانمندی و مهارت قاریان برجسته قرآن کریم استان و با بهره گیری از اساتید حوزه قرآن کریم کشور در سنندج برگزار شده است.
استاد بهروز یاری گل، از اساتید و قاریان برجسته کشوری در این کارگاه آموزشی گفت: کار مربی و استاد قرآن کار بسیار سختی است چراکه باید با دل و جان مسیر قرآن را ادامه داد.
وی با اشاره به اینکه در آموزش قرآن و یادگیری و یاددادن قرآن باید عاشق باشیم تا بتوانیم در راه رشد و اعتلای قرآن با چشم دل گام برداریم، بیان کرد: یک مربی قرآن عاشق خود به دنبال شاگردانش می‌رود و افرادی که نیازمند یادگیری قرآن هستند، را پیدا می‌کند.
یاری‌گل با تأکید بر به روز بودن حافظان، قاریان و مربیان قرآن عنوان کرد: یک مربی قرآن در هر رشته‌ای باید از جلسات آموزشی قرآن غافل نباشد تا بتواند پاسخگوی خوبی برای شاگردانش باشد.
وی با اشاره به اینکه همانگونه که برای یک خطاط خوب شدن باید همیشه بنویسد، اعلام کرد: یک قاری خوب هم برای موفقیت بیشتر باید نزد اساتید خود رفع اشکال کرده و فقط و فقط قرآن را تلاوت کند یعنی تلاوت قرآن کاربسیار با اهمیتی برای رفع اشکالات یک قاری است.
این استاد قرآن بیان کرد: تا کنون به عنوان یک مستمع قرآنی به این امر فکر کرده‌اید که چرا تلاوت تمام قاریان به یک میزان برای مستمعانش لذت بخش نیست دلیل این امر عدم شناخت ظاریف قرآن است.
یادآور می‌شود؛ در ادامه این کارگاه اموزشی شرکت کنندگان به تلاوت قرآن پرداختند و استاد یاری گل مشکلات تلاوت‌های آنان را مرتفع کرد.
انتهای پیام

captcha