تقویت فرهنگ و زیرساخت‌های آن از نفوذ فرهنگ بیگانه جلوگیری می‌کند
کد خبر: 3763163
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸

تقویت فرهنگ و زیرساخت‌های آن از نفوذ فرهنگ بیگانه جلوگیری می‌کند

گروه فرهنگی ـ معاون حقوق و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قطعاً با تقویت فرهنگ و زیرساخت آن و همچنین حفظ ریشه فرهنگ، از نفوذ فرهنگ بیگانه جلوگیری می‌شود.

آمریکا نمی‌تواند کشور را در عرصه فرهنگی تحریم کند

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، سیدهادی حسینی، معاون حقوق و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه یکشنبه، 20 آبان‌ماه در سفر به چهارمحال و بختیاری در جمع مسئولان و فعالان فرهنگی شهرستان کوهرنگ، اظهار کرد: توجه به مسائل دینی و فرهنگی و حفظ اصالت فرهنگ در مسیر اجتماعی و تربیت، تاثیر بسزایی در نحوه اداره کشور به دست نسل آینده خواهد داشت.
معوان حقوق و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اهمیت حوزه فرهنگ، بیان کرد: انقلاب ما به رهبری امام راحل، یک انقلاب فرهنگی بوده است.
وی با اشاره به اینکه قطعا با تقویت فرهنگ و زیرساخت آن و همچنین حفظ ریشه فرهنگ، از نفوذ فرهنگ بیگانه جلوگیری خواهد شد، بیان کرد: لازم است در ترویج فرهنگ و تقویت زیرساخت حوزه قرآن و مساجد اقدامات مجدانه صورت گیرد چراکه اگر پایه‌های قرآنی تضعیف شود در حوزه‌های مختلف، مشکلات فراوانی پیش خواهد آمد.
وی تلفیق دین و اصالت ایرانی را یک تلفیق بسیار پسندیده عنوان کرد و گفت: این تلفیق بسیار مناسب بوده و می‌تواند کشور را به سمت رستگاری بکشاند.
حسینی با اشاره به تاثیر گستره فرهنگ و معرفی مبانی دینی در فرهنگ و جامعه، تاکید کرد: امریکا نخواهد توانست که ما را در عرصه فرهنگی تحریم کند.
معاون حقوق و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قوم بختیاری همواره در زمان دفاع و حفظ مرزهای جمهوری اسلامی با شجاعت و رشادت ایستادگی کرده‌ و داوطلبانه سینه خود را در مقابل دشمنان این سرزمین سپر کرده‌اند.
وی گفت: یک سوم بودجه فرهنگ کشور به دستگاهی تخصیص داده می‌شود که مدیریت پاسخگویی تمام حوزه‌های فرهنگ را بر عهده دارد و این امر موجب شده تا در اکثر حوزه‌های فرهنگی با مشکل کمبود اعتبار مواجه شویم.
انتهای پیام

captcha