امیرعلی و فاطمه بیشترین فراوانی نام در نوزادان البرزی
کد خبر: 3763264
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳

امیرعلی و فاطمه بیشترین فراوانی نام در نوزادان البرزی

گروه اجتماعی- معاون آمار و انفورماتیک اداره کل ثبت احوال البرز گفت: امسال اسامی «امیرعلی»، «فاطمه»،«امیرعباس» و «حلما» به ترتیب بیشترین فراوانی در بین نامگذاری نوزادان البرزی را داشتند.

امیرعلی و فاطمه بیشترین فراواونی نام در نوزادان البرزی

به گزارش ایکنا از البرز به نقل از روابط عمومی ثبت احوال البرز، رضا علیپور، معاون آمار و انفورماتیک اداره کل ثبت احوال البرز اظهارکرد: امیرعلی، امیرعباس، امیرحسین، سامیار و آراد بیشترین فراوانی اسامی پسران و فاطمه، حلما، آوا، باران و مرسانا به ترتیب بیشترین اسامی برای نامگذاری دختران بوده است .
وی با بیان اینکه با تشکیل کمیته تغییرنام، درخواست‌های متقاضیان در کمترین زمان ممکن بررسی می‌شود، گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک هزار درخواست تغییرنام به ثبت احوال البرز ارجاع شد که با 870 مورد آن‌ها موافقت به عمل آمد.
علیپور با اشاره به تدوین دستورالعمل جدید تغییر نام درثبت احوال با استفاده از ظرفیت های قانونی، عنوان کرد: شورای عالی ثبت احوال نیز این دستورالعمل را به تصویب رسانده و بر اساس آن، اختیار تغییرنام نیز، همچون تغییر نام خانوادگی به سازمان ثبت احوال داده شده است .
علیپور تاکید کرد: تسهیل در تغییرنام به دستگاه‌های زیرمجموعه سازمان ثبت احوال اعلام شده است و افراد می‌توانند در صورتی که نام مناسبی ندارند بر اساس ضوابط قانونی مشخص شده نام مناسبی را برای خود تعیین و در شناسنامه ثبت کنند.
انتهای پیام

captcha