برگزاری سیزدهمین جشنواره ملی «فیلم رضوی» در یزد
کد خبر: 3763419
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۲

برگزاری سیزدهمین جشنواره ملی «فیلم رضوی» در یزد

گروه فرهنگی ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری سیزدهمین جشنواره ملی «فیلم رضوی» از ۲۷ تا ۳۰ آبان‌ماه ‌در دو بخش مستند و داستانی در این استان خبر داد.

برگزاری سیزدهمین جشنواره ملی «فیلم رضوی» در یزد

به گزارش ایکنا از یزد، مجيد جواديان‌زاده، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان يزد روز گذشته، 21 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: سیزدهمین جشنواره ملی فیلم رضوی از 27 تا 30 آبان‌ماه جاری در دو بخش مستند و داستانی در محل سينما تک برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در جشنواره امسال در مجموع 503 اثر به دبيرخانه ارسال شده كه پس از بازبينی و بررسی 401 اثر، تعداد 72 فيلم در بخش مستند و داستانی به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.
جوادیان‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری بیست و شمشمین دوره هفته کتاب از 24 آبان‌‌ماه تا 1 آذرماه جاری با شعار «حال خوش خواندن» در یزد گفت: افتتاح نمایشگاه کتاب در حسینیه ثارالله یزد و برگزاری کارگاه یک‌روزه نویسندگی کتاب کودک در محل تالار فرهنگ در اولین روز هفته کتاب را خواهیم داشت.
افتتاح باشگاه «کتابخوانی کودکان کار و خیابانی» در یزد
وی ادامه داد: اجرای طرح سفیران دانایی، افتتاح باشگاه کتابخوانی کودکان کار و خیابانی، رونمایی و راه‌اندازی نخستین کتابفروشی سیار استان، برگزاری چهل جشن کتاب در چهل شهر، رونمایی از طرح باغ کتاب، آغاز طرح دوشنبه‌های کتاب در مهدکودک‌ها، همایش تجلیل از خادمان فرهنگ مکتوب و نشر، افتتاحیه باشگاه کتابخوانی معلولان و ... از دیگر برنامه های این هفته است.
عباس گلرسان، دبیر اجرایی سیزدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی یزد نیز در این نشست گفت: از مجموع 503 اثر ارسال شده به دبیرخانه در دو بخش داستانی و مستند، 72 فیلم پس از بازبینی به بخش مسابقه راه یافت.
رقابت 72 فیلم در جشنواره فیلم رضوی
وی ادامه داد: 314 فیلم در بخش داستانی به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد 256 مورد بازبینی و در نهایت 45 اثر به بخش مسابقه راه یافت، همچنین در بخش مستند نیز در مجموع 189 فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال و در نهایت 45 اثر داستانی برای بخش رقابت نهایی انتخاب شدند.
دبیر اجرایی سیزدهمین جشنواره فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی یزد یادآور شد: در بخش داستانی 17 اثر از تهران، 9 اثر از یزد، 5 اثر از قم و از استان‌های اصفهان، گیلان، آذربایجان شرقی و خوزستان هر کدام دو اثر همچنین از استان‌های خراسان رضوی، کردستان، مازندران، کرمان، آذربایجان غربی و همدان هر کدام یک اثر به بخش مسابقه راه یافتند.
وی ادامه داد: در بخش مستند 10 اثر از یزد، چهار اثر از تهران، دو اثر از اصفهان، دو اثر از مرکزی و از استان‌های سیستان و بلوچستان، البرز، گیلان، کرمان، قم، چهارمحال و بختیاری، مازندران، فارس و کهگیلویه و بویراحمد هر کدام یک اثر به بخش مسابقه راه یافتند.
بیشترین اثر در جشنواره رضوی مربوط به تهران است
فهیمه سهیلی‌راد، رییس اداره امور سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز بیان کرد: بیشترین آثار ارسالی به جشنواره مربوط به استان تهران و پس از آن استان یزد بوده است.
وی از استقبال خوب هنرمندان استان خبر داد و گفت: این در حالی است که تقریبا امسال نسبت به سال گذشته با استقبال دو برابری هنرمندان یزدی مواجه بودیم به نحوی که سال گذشته 33 نفر در این جشنواره شرکت ولی امسال 55 نفر آثار خود را به جشنواره ارسال کردند.
سهیلی راد تصریح کرد: بسياری از فيلم‌های راه يافته به بخش انتخاب نيز فيلم‌های قابل قبول بودند كه به دليل محدوديت زمانی جشنواره برترين‌ها به بخش رقابت معرفی شدند.
رقابت 15 اثر در جشنواره ملی «تئاتر خیابانی» در یزد
محمود دهقانی، معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز از برگزاری جشنواره ملی تئاتر خیابانی در یزد خبر داد و گفت: این جشنواره اول آذرماه در یزد و با رقابت 15 اثر از استان‌ ها در چهار نقطه شهر یزد برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین رویدادی تجسمی که از معتبرترین رویدادهای تجسمی کشور است از 27 آبان‌ماه تا اول آذرماه با عنوان بازبافت در بافت تاریخی یزد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha