احیای موقوفات باعث رفع مشکلات موجود می‌شود
کد خبر: 3763485
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸

احیای موقوفات باعث رفع مشکلات موجود می‌شود

گروه اجتماعی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه میزان موقوفات موجود در کشور بیش از تمام کشورهای مورد توجه دانشگاهیان است ابراز کرد: اگر نسبت به احیای این موقوفات تنها در سطح استان آذربایجان‌شرقی اقدام شود همه مشکلات اقتصادی و اجتماعی موجود در آن رفع می‌شود.

احیای موقوفات آذربایجان‌شرقی همه مشکلات را رفع می‌کند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام علی مصائبی، عصر روز گذشته، 22 آبان در دیدار با رئیس پارک علم و فناوری استان، گفت: پشتوانه وقف یک نیت انسانی و الهی است که دانشگاه‌های مورد توجه دانشگاهیان کشورمان در غرب از نعمت آن بی بهره هستند.
وی افزود: آنچه به عنوان موقوفات دانشگاه‌های غربی مطرح می‌شود تنها بنگاه‌های خیریه با نیت‌های خیر انسانی هستند اما وقف با سبقه الهی خود منبعی زوال ناپذیر برای جامعه است که نمونه آن موقوفات عظیم ربع رشیدی در ۷۵۰ سال پیش به عنوان الگوی توسعه فعالیت‌های علمی مورد استفاده دانشگاه‌های غربی است.
حجت‌الاسلام مصائبی، با تاکید بر اینکه میزان موقوفات موجود در کشور بیش از تمام کشورهای مورد توجه دانشگاهیان است ابراز کرد: اگر نسبت به احیای این موقوفات تنها در سطح استان آذربایجان‌شرقی اقدام شود همه مشکلات اقتصادی و اجتماعی موجود در آن رفع می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، در ادامه مهمترین مشکل حوزه وقف را عدم شناخت دستگاه‌های اجرایی از ماهیت وقف و مسایل شرعی و قانونی آن عنوان کرد و گفت: در صورت همکاری و همدلی در این بخش می‌توان حرکت‌های ارزنده و درخور توجهی را انجام داد.
حجت‌الاسلام مصائبی با تاکید بر اینکه بعد از انقلاب اسلامی تعداد موقوفات کشور پنج برابر شده است افزود: وجود چندین بیمارستان موقوفه در سطح کشور، موقوفات مخصوص حوزه های علیمه، وجود ۴۵۰ مدرسه موقوفه در سطح استان و دیگر موارد مشابه نمونه ای کوچک از موقوفات علمی است.

انتهای پیام

captcha