دستاوردهای وقف در حوزه خدمات اجتماعی تشریح و اطلاع‌رسانی شود
کد خبر: 3763694
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸

دستاوردهای وقف در حوزه خدمات اجتماعی تشریح و اطلاع‌رسانی شود

گروه اجتماعی - دستاوردهای وقف در حوزه خدمات اجتماعی نظیر آسایشگاه‌های سالمندان، حمایت از زنان بی‌سرپرست، افراد ناتوان، بخش امور حقوقی و قضایی همچون مشاوره و وکالت فردی و حقوقی، بخش سلات نظیر احداث بیمارستان، خانه‌های پرستاری، ایجاد مراکز دیالیز، بنیاد حمایت از بیماری‌های خاص و سایر موارد باید تشریح و اطلاع‌رسانی شود.

گسترش فرهنگ وقف میزان فقر را کاهش می‌دهد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌ شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز، 22 آبان به مناسبت هفته وقت در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، یکی از کارکردهای مهم وقف درجامعه را فقرزدایی دانست و گفت: می‌توان با گسترش فرهنگ وقف در جامعه میزان فقر و محرومیت را کاهش داد.

وی افزود: برای درک بیشتر ظرفیت‌های وقف در اقتصاد کشور باید تنوع فعالیت‌های این بخش و دستاوردهای آن در بین مردم تبیین شود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم افزود: برای رسیدن به این منظور، دستاوردهای وقف در حوزه خدمات اجتماعی نظیر آسایشگاه‌های سالمندان، حمایت از زنان بی سرپرست، افراد ناتوان، بخش امور حقوقی و قضایی همچون مشاوره و وکالت فردی و حقوقی، بخش سلات نظیر احداث بیمارستان، خانه‌های پرستاری، ایجاد مراکز دیالیز، بنیاد حمایت از بیماری‌های خاص و سایر موارد باید تشریح و اطلاع‌رسانی شود.

امام جمعه تبریز در ادامه با تقدیر از اداره اوقاف ناحیه یک تبریز در احیای برخی از موقوفات مدرسه علمیه صادقیه تبریز گفت: احیای این موقوات نیازهای آموزشی طلاب و استادان حوزوی را رفع و توسعه آن را سبب می شود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم تصریح کرد: تجدید نظر در مبالغ اجاره موقوفات و روش‌های واگذاری آنها به اجاره جهت اجرای واقعی نیات واقفین امری ضروری است که باید از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان پیگیری شود.

انتهای پیام

captcha