امکانات مساجد عادلانه میان زنان و مردان توزیع شود
کد خبر: 3763900
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹

امکانات مساجد عادلانه میان زنان و مردان توزیع شود

یک استاد حوزه علمیه گفت: امکانات مساجد باید میان زنان و مردان عادلانه توزیع شود در حالی که از گذشته تاکنون چنین نبوده است.

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: «حجت‌الاسلام کاظم حسینی» با بیان اینکه مساجد، مهم ترین و ارزشمندترین پایگاه دینی هستند، گفت: متاسفانه در طول تاریخ 1400 ساله پس از ظهور اسلام، این موضوع به حاشیه رفته است.

وی افزود: تقویت جایگاه مساجد در جامعه بیش از همه مشروط به دانش، تقوا، مردمداری و اخلاق گرایی ائمه جماعات آنان در وهله اول و سپس، هیات امنای آنان است، به طوری که هر جا ائمه جماعات موفق بوده اند، مساجد در سطح محلات و در گذشته در سطح یک شهر، در حوزه های گوناگون نقش آفرین بوده اند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه با بیان اینکه امکانات مساجد باید عادلانه میان زنان و مردان توزیع شود در حالی که از گذشته تاکنون چنین نبوده است، خاطرنشان کرد: البته طی سالیان اخیر به ویژه پس از صدور دستورالعملی از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد مبنی بر بهبود وضعیت بخش زنانه و گسترش استفاده از خلاقیت، تجربه و مهارت بانوان، این وضعیت تاحدی اصلاح شده است.

حسینی اضافه کرد: ائمه جماعات و اعضای هیات امنا و سایر دست اندرکاران مساجد، اعتقادی ویژه به نقش مهم بانوان دارند، هر چند گاهی در عمل، شاهد نوعی کم توجهی به زنان در مساجد هستیم که این موضوع در مساجدی که در مناطق تجاری واقع شده اند، بیشتر مشاهده می شود.

وی در همین ارتباط، گفت: از سوی دیگر گاهی مدیران مساجد برای اصلاح وضعیت نامطلوب شبستان خواهران و استفاده حداکثری از ظرفیت بانوان در اجرای برنامه های مختلف تلاش می کنند، اما کمبود منابع مالی دست آنان را برای اصلاح این وضعیت بسته است.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: همانطور که نقش بانوان در جامعه، پس از پیروزی انقلاب اسلامی گسترش یافته است، باید نقش این گروه در مدیریت مساجد نیز افزایش یابد، هرچند گاهی برخی باورهای اشتباه نسبت به بانوان که در میان برخی از گروه های مذهبی وجود، دارد مشکل ساز می شود.

حسینی خاطرنشان کرد: با تمام این تفاسیر، شاهد گسترش روزافزون نقش بانوان در مساجد هستیم به طوری که در بسیاری از مساجد کشور، زنان نقش اصلی را ایفا می کنند.

انتهای پیام

captcha