احیای موقوفه ده میلیاردی در جیرفت پس از ۳۷ سال بلاتکلیفی
کد خبر: 3763941
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷

احیای موقوفه ده میلیاردی در جیرفت پس از ۳۷ سال بلاتکلیفی

گروه فرهنگی - سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت گفت: به همت مسئولان شهرستان اراضی موقوفه‌ای پس از ۳۷ سال از نیت واقف تعیین و تکلیف شد.

 به گزارش ایکنا از کرمان ،مهدی محمدی فر، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت امروز پنج‌شنبه، 24 آبان گفت: در راستای اجرای برنامه‌های دهه وقف با حضور امام جمعه و جمعی از مسئولان شهرستان مشکلات یکی از اراضی وقفی  این شهرستان پس از ۳۷ سال بلاتکلفی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در سال ۱۳۶۰ قطعه زمینی بمساحت ۵۶۰۰ متر مربع که حدود اراضی امروز آن در مرکز شهر جیرفت واقع شده در قالب وقف ثبت شد اما به دلیل شرایطی تا کنون این ملک مورد بازسازی جهت اجرای نیت واقف قرار نگرفته بود .

 محمدی ادامه داد: طبق متن وقف‌نامه استفاده از این ملک جهت ساخت مسجد است که با توجه به موقعیت مناسب این ملک می توان با سرمایه‌گذاری و در آمدزایی نسبت به اجرای نیت واقف و همچنین ایجاد رقباتی جهت توسعه و در آمدزایی برای تامین هزینه های ساخت  آن اقدام کرد.

 وی ارزش ملک فوق را  بالغ برده میلیارد ریال برآوردکرد و گفت: از ابتدای امسال ۶ مورد وقف جدید در حوزه شهرستان جیرفت ثبت شده است.

انتهای پیام
captcha