اصول شناخت دروغ در فضای مجازی
کد خبر: 3763958
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸

اصول شناخت دروغ در فضای مجازی

گروه فناوری اطلاعات ــ تشخیص صداقت افراد در فضای مجازی کار بسیار دشواری بوده است، چرا که افراد در این فضا می‌توانند به راحتی هویت واقعی خود را مخفی و با هویت‌های جعلی با شما ارتباط بگیرند، اما با دیدن چند نشانه می‌توان دقت و وسواس خودمان را در مواجهه با این افراد بیشتر کنیم.

‌‌به گزارش ایکنا؛ همیشه تشخیص صداقت افراد در فضای مجازی کار بسیار دشواری بوده است، چرا که افراد در این فضا می‌توانند به راحتی هویت واقعی خود را مخفی و با هویت‌های جعلی با شما ارتباط بگیرند، به همین دلیل است که کارشناسان به طور دائم توصیه می‌کنند که خود را به الفبای حضور در شبکه‌های اجتماعی مجهز کنید تا به راحتی بازیچه دست این افراد نشوید.
 
افراد معتاد به فضا‌های مجازی هچون اینستاگرام، فیس بوک، تلگرام و دیگر شبکه‌های مجازی به خاطر ناکامی شخصی و اجتماعی به این امر مشغول می‌شوند و خود را در شکل‌های مختلف و سطح بالا معرفی می‌کنند، که در حقیقت سرابی بیش نیست؛ حال با دیدن چند نشانه می‌توان دقت و وسواس خودمان را در مواجهه با این افراد بیشتر کنیم که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود، در این موقعیتها نسبت به گفتار فرد پبشنهاد دهنده تحقیق و شک کنید:

۱. در مواقعی که فرد خود را در موقعیت اجتماعی بسیار عالی معرفی می‌کند.
۲. در مواردی که فرد شما را به موقعیت‌های خارق العاده مانند پولدار شدن، موفقیت شغلی، موفقیت‌های خانوادگی و امثال این موارد دعوت می‌کند.
۳. در مواردی فرد سعی می‌کند خود را فردی بسیار قابل اعتماد به شما معرفی کند.
۴. در مواردی که فرد از شما درخواست‌های نامتعارف دارد مانند دریافت اطلاعات بانکی، دریافت اطلاعات خصوصی و مانند آن.

البته ضمن توصیه‌هایی که به بزرگسالان برای کشف صداقت در فضای مجازی داده شده است، توصیه اکید می‌شود تا کودکان و نوجوانان هم بدون همراهی والدین و اطلاع آنها، دوستان اینترنتی انتخاب نکنند و با آن‌ها ارتباط نداشته باشند.

انتهای پیام
captcha