وقف‌های جدید حول مسائل روز باشند
کد خبر: 3764166
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳

وقف‌های جدید حول مسائل روز باشند

گروه اجتماعی- امام جمعه سردشت بابیان اینکه بیشتر نیات واقفان مربوط به مساجد است، گفت: وقف‌های جدید باید حول محور مسائل روز باشند.

وقف‌های جدید باید حول مسائل روز باشند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، به‌مناسبت گرامیداشت دهه وقف، شامگاه دیروز، 23 آبان‌ماه، کارکنان اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان سردشت با امامان جمعه و جماعت دیدار کردند که در این دیدار ماموستا محمد واوی، امام جمعه سردشت، ضمن اشاره و تقدیر از فعالیت‌ها و عملکرد مثبت و سازنده اداره اوقاف این شهرستان، بابیان اینکه بیشتر نیات واقفان در این شهرستان مربوط به مساجد است، اظهارکرد: همسو با تبلیغ و ترویج در راستای تغییر نیات واقفان و جهت‌دهی به نیات آنها باید با انجام مشاوره‌ها، این رویه را تغییر داده و وقف‌های جدید حول محور مسائل روز و در راستای حل مشکلات مردم باشد.
وی بااشاره به آثار و برکات و کارکرد خوب وقف، افزود: قطعا با ورود نیات جدید، بستری مناسب برای توسعه شهرستان ایجاد می‌شود.
اجرای امینانه نیات واقفین؛ بهترین تبلیغ و ترویج برای توسعه فرهنگ وقف
به گزارش ایکنا، در ادامه این دیدار، ماموستا باروزه، مسئول نماینده ولی‌فقیه در امور اهل سنت سردشت نیز ضمن تبریک دهه وقف، تعامل و همکاری‌های ائمه جمعه و جماعت را در پیشبرد ترویج سنت حسنه وقف، بسیار مهم و ارزشمند تلقی کرد و گفت: باید در طول سال این سنت حسنه تبلیغ و ترویج شود و موقوفات را با نیات روز جامعه هدفمند کرد.
وی افزود: بهترین مبلغ و مشوق برای توسعه فرهنگی و ترویج وقف دربین مردم، اجرای امینانه نیات واقفین است.
ماموستا باروزه، با بیان اینکه داشتن فرزند صالح، علم و دانش به‌جامانده از انسان و صدقه جاریه و ماندگار وقف، اعمالی هستند که ثواب آنها بعد از مرگ انسان، همچنان ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: واقفان، جزو این افراد بوده و در حقیقت صاحب باقی‌الصالحات هستند.
سردشت به موقوفات قرآنی و درمانی نیاز دارد
رحمان شمسی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سردشت، در ادامه ضمن ارائه گزارش عملکرد اداره و وضعیت موقوفات، فعالیت‌ها و عملکرد و رشد موقوفات در سال‌های اخیر و رفع تصرف، خلع ید و شناسایی موقوفات قدیمی اشاره و بر گسترش ترویج فرهنگ وقف تاکید کرد.
شمسی بابیان اینکه شهرستان سردشت وقف‌هایی با نیات دیگری به غیر از مساجد هم نیاز دارد و موقوفات را باید با نیات روز جامعه هدفمند کرد، گفت: جهت پیشبرد اهداف اوقاف و پیشرفت موقوفات به وقف‌هایی همچون وقف قرآن، وقف برای ایتام، دانش‌آموزان بی‌بضاعت، زنان و کودکان بی‌سرپرست، وقف آموزش و مدرسه، بهداشت و درمان، سالمندان و بیماران خاص و منفعتی نیاز است که این امر خطیر، همراهی، همدلی و همکاری ائمه جمعه و جماعت، هیات امناء، خیرین و مسئولین و مردم را می‌طلبد.
لازم به ذکر است، در پایان این دیدار از همکاری و تعامل امام جمعه و مسئول نماینده ولی‌فقیه در امور اهل سنت برای امورات وقف تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام

captcha