استقلال وکلا؛ ضامن بقای عدالت
کد خبر: 3764215
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶

استقلال وکلا؛ ضامن بقای عدالت

گروه اجتماعی- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: استقلال وکیل در نظام حقوقی ایران ضامن بقای عدالت است و کانون وکلای برای تحقق این عدالت مستقل شده است.

استقلال وکلا ، ضامن بقای عدالت

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، عصر روز گذشته در همایش سراسری اتحادیه کانون‌های وکلای کشور در تبریز، گفت: استقلال وکیل در نظام حقوقی ایران ضامن بقای عدالت است و کانون وکلای برای تحقق این عدالت مستقل شده است.

وی افزود: ذات ایجاد کانون‌های وکلا بر محوریت استقلال این تشکل بوده و بدهی است همین کانون‌ها باید خود را مکلف به برخورد با بداخلاقی‌ها و تخلفات بدانند، چون در غیر این صورت اعتبار حرفه ای وکالت زیرسئوال خواهد رفت.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، اظهارکرد: البته در کشور جمهوری اسلامی ایران هر نوع فعالیت حقوقی و قضایی و در محور آن وکالت، اسلام و مبانی دینی است که برای حرکت در چنین مسیری تعامل و همکاری سازنده و عزت مدارانه بین کانون ها وکلا و دستگاه قضایی لازم و ضروری است.

امام جمعه تبریز، با بیان اینکه وکلا در راستای احقاق حق آحاد جامعه تلاش می‌کنند که به نوعی برای گسترش عدالت کار قضاوت را انجام می‌دهند، اضافه کرد: قضاوت و عدالت از جمله مواردی هستند که اسلام بر آنها تاکید داشته و انرا منطبق بر ذات بشری می داند که ارزشی والا و ممتاز دارد.

وی ادامه داد: در طول تاریخ همواره انسان به دنبال عدل و عدالت بوده و راهکارهایی برای تحقق در نظر گرفته است که جمهوری اسلامی به عنوان نظام مردم سالاری دینی عدالت را جزو اصول محوری و اصلی خود قرار داده است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم عدالت را عمل را دشوارترین کارها ارزیابی کرد و افزود: دشواری آن از انجا ناشی می شود که خداوند در قران کریم عدالت را در سایه نفی هرگونه ظلم و ستمگری دانسته و حتی گرایش اندک به ظلم را قبیح برشمرده است.

انتهای پیام

captcha