گشایش سومین دوره اکسپوی «آثار هنری تبریز»
کد خبر: 3764401
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵

گشایش سومین دوره اکسپوی «آثار هنری تبریز»

گروه فرهنگی ـ سومین دوره نمایشگاه فروش آثار هنری تبریز با حضور مسئولان و جمعی از هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی در چهار در هتل کایا لاله پارک تبریز گشایش یافت.

سومین دوره «اکسپوی آثار هنری تبریز» گشایش یافت

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سومین دوره نمایشگاه فروش آثار هنری تبریز عصر روز پنجشنبه، 24 آبان‌ماه با حضور محمدمحمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، لیلی گلستان، مترجم، ایرج شهین باهر، شهردار تبریز و جمعی از هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی در چهار رشته‌ «نقاشی، مجسمه، عکس و خوشنویسی» در هتل کایا لاله پارک گشایش یافت.

ایرج شهین باهر، شهردار تبریز، در این مراسم، گفت: تلفیق هنر و تجارت در تبریز توانسته بیشترین فعالان خلاق اقتصادی را در سطح ملی معرفی کند.

وی اظهار کرد: ضرورت ایجاد فضای زیرساختی برای عرضه آثار هنری بیش از پیش احساس می شود و با عملکرد درخشان بخش خصوصی استقبال عمومی را محقق شده است.

شهین باهر با بیان اینکه فضای فیزیکی ایستگاه‌های مترو بهترین فضا برای عرضه آثار (تلفیقی ـ ترکیبی) برای علاقمندان حوزه هنر است، خاطر نشان کرد: برای ترغیب مشارکت های عمومی باید بسترهای لازم را نیز فراهم کرد.

شهردار تبریز تصریح کرد: بهره‌مندی عمومی از لذت تماشای آثار هنری نمود قابل توجهی در تبریز داشته است و فعالیت بخش خصوصی در حوزه های مختلف هنری مانند تئاتر بهترین مصداق این موضوع می تواند باشد.

شهین باهر متذکر شد: شهرداری تبریز با هدف حمایت از هنرمندان و بسترسازی برای رونق اقتصاد هنر تبریز، بهبود فضای کسب و کار، فعالیت حرفه‌ای و فراهم کردن شرایط بهینه جهت فروش آثار به مجموعه‌داران و علاقه‌مندان آثار هنری در کنار مسولان اجرایی این مساله فرهنگی است.

لیلی گلستان، مترجم و هنرمند شاخص کشورمان نیز در این مراسم، گفت: این اقدام بسیار مبارک است؛ اما شروع آسان بوده و تداوم فعالیت گالری مسیر سختی را در پیش دارد که گالری‌داران باید تحمل کنند.

این چهره شاخص هنری کشور با بیان این‌که استمرار و تداوم فعالیت گالری داران در شرایطی محقق می‌شود که مردم فرهنگ پرور و هنر دوست تبریز از این نگارخانه‌ها دیدن کرده و اهمیت دهند، افزود: هر هفته از ۳۸ نمایشگاهی که در گالری گستان برپا می‌شود، ۱۰ الی ۱۲ مورد آن از نقاشان آذری هستند.

وی با بیان این‌که در شهر تبریز هنرمندان نقاش فوق‌العاده‌ای وجود دارد، تاکید کرد: آثار بسیار خوب و ارزشمندی در این دوره از نمایشگاه شرکت داده شده است.

گلستان با بیان این‌که برپایی این نمایشگاه پتانسیل خوبی است تا فرهنگ گالری رفتن و تماشای آثار هنری بال و پر بگیرد، تاکید کرد: حتما این اتفاق در تبریز خواهد افتاد و شاهد اتفاقات خوبی در این رابطه خواهیم بود و معتقدم نمایشگاه در دوره بعدی بسیار موفق‌تر برگزار می‌شود.

محمدمحمودی، دبیر اجرایی این نمایشگاه در خصوص تعداد آثاری که در سومین دوره‌ اکسپوی تبریز عرضه شده است، اظهار کرد: ۱۳۶ اثر هنری از ۸۳ هنرمند از تبریز در چهار رشته‌ نقاشی، مجسمه، عکس و خوشنویسی در اکسپوی آثار هنری تبریز به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان این‌که از مجموع هنرمندان، ۵۴ هنرمند نقاش، ۱۱ هنرمند عکاس، ۱۱ هنرمند خوشنویس و هفت هنرمند مجسمه‌ساز در این نمایشگاه آثار خود را در معرض فروش می‌گذارند، افزود: از مجموع کل آثار ۹۱ اثر شامل نقاشی، ۱۶ اثر خوشنویسی، ۱۸ اثر عکس و ۱۱ اثر مجسمه است.

محمودی با تاکید بر این‌که هدف از برگزاری این نمایشگاه صرفا ارائه آثار هنری یا برگزاری جشنواره هنری نبوده بلکه گامی در راسته توسعه اقتصاد هنر و فروش آثار هنری است، گفت: برای ترویج فرهنگ خرید آثار هنری باید تدریجا فرهنگ‌سازی کنیم، چرا که این پتانسیل و تمکن مالی در شهر تبریز وجود دارد که مردمانش خریدار آثار هنری باشند.

یادآور می‌شود، سومین دوره اکسپوی تبریز (فروش آثار هنری) توسط موسسه شمس تبریزی و با مشارکت مجتمع تجاری و تفریحی لاله پارک، شهرداری تبریز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تا 28 آبان ماه جاری از ساعت ۱۶ الی ۲۰ در هتل کایا لاله پارک برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha