آغاز عملیات مرمت ایوان ضلع شمالی مسجد امام اصفهان
کد خبر: 3765129
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹

آغاز عملیات مرمت ایوان ضلع شمالی مسجد امام اصفهان

گروه فرهنگی - مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان از آغاز عملیات مرمت ایوان ضلع شمالی مسجد تاریخی امام اصفهان خبر داد.

آغاز عملیات ایوان ضلع شمالی مسجد تاریخی امام اصفهان

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ فریدون اللهیاری اظهار کرد: با عنایت به اینکه از سال 1396 تا کنون بیش از 15 کارگاه مرمتی در مسجد امام اصفهان دائر شده بود، از هفته گذشته عملیات مرمت ایوان عظیم ضلع شمالی مسجد امام آغاز گردید.
وی افزود: با توجه به نیازهای مرمتی، در سال گذشته عملیات مرمت تزئینات کاشی‌کاری و استحکام بخشی بخش پیشانی (نمای بیرونی) ایوان به اتمام رسید، لذا با توجه به اینکه بیش از چند دهه از مرمت کاشی‌های بخش داخلی این ایوان عظیم گذشته بود، عملیات مرمت کاشی‌های بخش داخلی ایوان از هفته گذشته توسط مرمتگران آغاز شد.
اللهیاری  گفت: این عملیات با هزینه‌ائی بالغ بر 1 میلیارد ریال شامل: برچیدن کاشی ها، تمیزکاری کاشی های قدیمی و تزریق ملات در پشت کاشی‌ها و نصب مجدد آنها است.
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در همین رابطه اظهار کرد: این عملیات با توجه به ارتفاع 25 متری این ایوان و در بخش داخلی آن و در مساحتی بالغ بر 1500 متر مربع در سقف، بدنه و کف ایوان صورت پذیرفته و به جهت اینکه هم اکنون در فصل حضور گردشگران خارجی بسر می بریم، مرمتگران به جهت زیبائی شناختی فضای ایوان، کاشیها را در ابعاد یک متر در یک متر از بدنه ایوان جدا نموده و پس از انجام عملیات مرمتی، مجددا آنها را نصب می‌کنند.
در حال حاضر 5 کارگاه مرمتی جهت مرمت میلیون‌ها قطعه کاشی که به طرز زیبائی این مسجد عظیم تاریخی را تزئین نموده‌اند در مسجد تاریخی امام اصفهان فعال است.

انتهای پیام

captcha