مؤسسات در خط مقدم فعالیت‌های قرآنی هستند
کد خبر: 3765635
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰

مؤسسات در خط مقدم فعالیت‌های قرآنی هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی - معاون قرآن و عترت اداره کل ارشاد آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه خط مقدم فعالیت‌های قرآنی مؤسسات هستند، افزود: ای کاش به طور مستقیم از مؤسسات قرآنی حمایت شود.

مؤسسات قرآن در خط مقدم فعالیت‌های قرآنی هستند

ابراهیم لایقی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: خط مقدم فعالیت‌های قرآنی موسسات هستند، ای کاش به طور مستقیم از مؤسسات قرآنی حمایت شود.
وی با استناد به آیه دو سوره جمعه خاطرنشان کرد: اوست که در میان مردم بی سواد، پیامبری از خودشان برانگیخت تا آیات او را بر آنان بخواند و آنان را از آلودگی‌های فکری و روحی پاکشان کند و به آنان کتاب و حکمت بیاموزد و آنان به یقین پیش از این در گمراهی آشکاری بودند.
لایقی، از اهداف منشور توسعه فرهنگ قرآنی گفت و ادامه داد: اهداف منشور توسعه فرهنگ قرآنی با عنایت به جایگاه رفیع قرآن کریم در هدایت جامعه اسلامی و جایگاه ملت بزرگ ایران به عنوان پرچمدار فرهنگ قرآن و عترت تعیین شده است.
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: جامعه مخاطب اهداف، عموم مردم با هوشمندی و توان ذهنی متوسط است. بنابراین برای سایرین و کودکان باید این اهداف متناسب‌سازی شود.
وی افزود: اعتقاد قلبی به حقانیت، جامعیت و جاودانگی قرآن مجید و جایگاه پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) به عنوان تبیین کنندگان علمی و عملی قرآن و محبت و مودت نسبت به قرآن و اهل بیت (ع) را می‌توان یکی از آموزش عمومی قرآن کریم قلمداد نمود.
لایقی ضمن بازگو نمودن رسالت نظام آموزش عمومی قرآن تاکید کرد: رسالت نظام آموزش عمومی قرآن ايجاد توانايی خواندن همراه با فهم و تدبر در قرآن و بهره‌گيری مردم از تعاليم قرآن در زندگی است.

انتهای پیام

captcha