500 برنامه فرهنگی در 10 نقطه تهران با نام «بهار مهربانی» طی هفته وحدت اجرا می‎شود
کد خبر: 3766247
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران:

500 برنامه فرهنگی در 10 نقطه تهران با نام «بهار مهربانی» طی هفته وحدت اجرا می‎شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ اوحدی برنامه سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران را طی هفته وحدت با نام «بهار مهربانی» یادآور شد و افزود: با این طرح در هفت شب در 10 مرکز در سطح شهر چون میدان آزادی، دریاچه شهدای خلیج فارس، باغ موزه قصر، پارک قیطریه، ایوان انتظار و... به اجرای 500 برنامه فرهنگی می‌پردازیم.

500 برنامه فرهنگی در 10 نقطه تهران با نام «بهار مهربانی» طی هفته وحدت اجرا می‎شودبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ سلسله جشن‎های پیامبر مهربانی با محوریت محفل انس با قرآن چهارشنبه، 30 آبان ماه در سالن هدی فرهنگسرای قرآن برپا شد.
طی این مراسم معنوی که با حضور اساتید و پیشکسوتان قرآنی شهر تهران، قاریان بین‎المللی و ممتاز و همچنین مدیران و معاونان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و اجرای محمدهادی صلح جو، کارشناس مجری شبکه قرآن و معارف سیما همراه بود، رضا مدبر، رتبه نخست مسابقات دانش آموزی استان تهران به تلاوت آیاتی از سوره مبارکه احزاب پرداخت.
سپس علی اکبر توپچی، رئیس فرهنگسرای قرآن به سخنرانی پرداخت و گفت: قرآن عامل وحدت در جامعه است و هرگاه آموزه‎های قرآنی در جامعه بود از دشمنان و مکر و فریب آنها در امان خواهیم بود.
وی افزود: هرگاه جامعه‎ای از قرآن دور شود شاهد خسران و زیان خواهد شد. دشمنان تمام تلاششان را برای دوری ما از انس با قرآن و دور کردن ما از کسب معرفت قرآن انجام می‎دهند.
توپچی بیان کرد: حفظ وحدت میان مسلمانان و یکایک اعضای جامعه اسلامی در گرو تعالیم آیات قرآن قرار دارد؛ آیاتی که سراسر نور است و ما را به نیک اندیشیدن، صحیح زیستن، احترام، محبت و ... دعوت می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه قاریان قرآن باید در صدر ایجاد وحدت در جامعه باشند، اظهار کرد: امید است با جامه عمل پوشاندن به آموزه‌های قرآنی و بکارگیری دستورات کلام وحی در زندگی فردی و جامعه شاهد موانست بیشتر مردم با قرآن باشیم.
بنابر گزارش ایکنا تلاوت سامان صیدی، قاری اهل سنت و حائز رتبه نخست مسابقات استان کردستان طی امسال از آیات مبارکه سوره آل عمران، بخش دیگر این مراسم معنوی بود.
سپس سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران به سخنرانی پرداخت و گفت: از ویژگی پیامبر(ص) شرح صدر بود؛ «أَلَمْ نَشْرَحْ لَكَ صَدْرَكَ»، این هدیه الهی در ذات ایشان بود و باید به سیره پیامبر اکرم(ص) تأسی کنیم.
وی با تأکید بر اینکه پیامبر(ص) نگران آینده امتش بودند چنانکه در قرآن طی آیاتی به ایشان گفته شده «لَعَلَّكَ باخِعٌ نَفسَكَ اَلاّ يَكونوا مُؤمِنين؛ گويى مى خواهى جان خود را از شدّت اندوه از دست بدهى به سبب اين كه آن ها ايمان نمى آورند» با خداوند در جای دیگر می فرماید « لَقَدْ جَآءَكُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنْفُسِكُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْكُمْ بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَّحِیمٌ؛ به یقین، رسولى از خود شما بسویتان آمد که رنج‌هاى شما بر او سخت است، بر هدایت شما حریص و دلسوز، و به مؤمنان رئوف». پیامبر(ص) تمام وجودش هدایت بود و هنگامی که از ولادت حضرت محمد(ص)، نوع دوستی و دیگر صفات ایشان گفته می‌شود باید دید چه میزان به دنبال رفع دغدغه همنوعان و باز کردن گره از مشکل آنها هستیم.
اوحدی با تأکید بر اینکه فلسفه بعثت پیامبر(ص) ترویج اخلاق در جامعه بود، اظهار کرد: باید دید چه میزان به این امر تأسی کرده‌ایم و سعی در نهادینه کردن آن در جامعه داشته ایم؛ ارزش‌های اخلاقی گمشده امروز جامعه ما است.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری برای عدم حرکت همه ما در سطح جامعه به سمت وحدت گلایه‌مند هستند، اظهار کرد: باید یکبار برای همیشه تصمیم بگیرم، مگر معتقد به «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» نیستیم پس کدام محور قوی‌تر از ارزش‌های پیامبر گرامی(ص) به عنوان معجزه عالم خلقت برای هدایت انسان‌ها به سمت و سوی کمال است که باید به آن تمسک و تأسی کرد.
رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران بیان کرد: شما قاریان و حافظان قرآن دارای نعمت بزرگی هستید. اهل قرآن، برجسته‌ترین و شایسته‌ترین افراد نزد خداوند هستند و شما باید قدرشناس این امر باشید زیرا حاملان قرآن و متمسکین قرآن و حافظان قرآن و عرفا اهل الجنه هستند و شایسته‌ترین افراد در بهشت هستند.
اوحدی در ادامه به برنامه سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران طی هفته وحدت با عنوان «بهار مهربانی» اشاره کرد و افزود: با این طرح در هفت شب در 10 مرکز در سطح شهر چون میدان آزادی، دریاچه شهدای خلیج فارس، باغ موزه قصر، پارک قیطریه، ایوان انتظار و... به اجرای 500 برنامه فرهنگی می‌پردازیم. همچنین در راستای آن پنج گروه هنری از پنج کشور برنامه‌هایی در مدح پیامبر گرامی اسلام(ص) اجرا می‌کنند و همچنین پنج گروه تواشیح و همخوانی نیز از استان‌های اهل تسنن اجرای برنامه دارند  و حرکت کاروان گل در مسیرهای مشخص و... انجام می‌شود. همچنین هزار و 440 فانوس همزمان با شب میلاد حضرت محمد(ص) در فرهنگسرای بهمن و میدان آزادی به هوا فرستاده می‌شود و دیگر برنامه‌های مشابه طی این ایام در دستور کار است.
بخش دیگر این مراسم تلاوت هادی موحد امین، رتبه نخست مسابقات ببین‌المللی قرآن کرواسی از سوره‌های توبه، احزاب، ضحی و انشراح بود و سپس محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران به بیان نکاتی پرداخت.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: قرآن به حق معجزه حضرت ختمی مرتبت(ص) است و تا زمین می‌چرخد و انسان بر این کره خاکی است، همچنان معجزه باقی خواهد ماند. پیامبری که معجزه‌اش کتاب است و قسمش به قلم است و فرمانش به خواندن است.
وی ادامه داد: حضرت حق نیز در قرآن فردی جز پیامبر اکرم(ص) را به عنوان بهترین الگو و اسوه حسنه معرفی نمی‌کند.
حق‌شناس بیان کرد: حضرت محمد(ص) طی 23 سال و در زمانی که جهل، شرک مهجوریت، قتل و غارت و جنگ، نفاق و زنده بگیر کردن دختران رسمی بود، رسالتشان را انجام دادند و از آن مهم تر اینکه حضرت محمد(ص) میان این جاهلان متولد و بزرگ شدند.
وی اضافه کرد: پیامبر اکرم(ص) برای تمام بشریت قرآن را که کتاب زندگی و سعادت است به ارمغان می‌آورد؛ کتابی که پیوند میان عالمان، نخبگان و تمام حقیقت طلبان است و این محفل قرآنی نیز موجب شد که شما گرد هم بیایید تا با صوت شما خوشخوانان کشور میلاد حضرت محمد(ص) را با تلاوت آیات کلام وحی جشن بگیریم.
حق شناس افزود: امیدوارم بتوانیم با تمسک به پیامبر مهربانی و اهل بیت(ع) و قرآن، ندای وحدت را در این سرزمین سر دهیم.
حسن ختام این برنامه معنوی هم خوانی گروه سرود اهل سنت با عنوان میلاد نور از کردستان و دعای ختم جلسه توسط سید محسن موسوی بلده، خادم القرآن بود.
گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببیند.
انتهای پیام

captcha